Stolt men lessen

Bambilino

Trådstartare
Jag lyckades lasta min häst på första försöket idag:D Det är helt underbart! Han har varit så himla svår att lasta av någon anledning. Men jag har tränat lastning med honom nu i sommar och äntligen fick jag utdelning på min möda!:laugh:

Synd bara att jag lastade för att köra honom till en fodervärd:cry:

Sv: Stolt men lessen

Man kanske inte ska skratta:D åt det hela, men visst är det lite typiskt det hela?
Hästar är underbara och överraskar en ofta, när man som minst anar det.Hoppas det går bra hos fodervärden!

Var glad och stolt att du lyckats med din föresats! Men jag förstår din känsla, när jag var och hämtade en valack (som valde mig fast jag inte alls skulle ha en sån som han!) hade säljaren samlat ihop 6 personer för lasthjälp eftersom hästen aldrig hade varit lastad på mindre än en timme. Jag gick först ut med hästen och sa till de andra att jag ville prova att bara gå in utan att de tog fram linor och annat. Gissa om de asgarvade åt mig???

men jag stod på mig och ville ge hästen en chans. Sagt och gjort, jag gick fram till transporten och lät hästen titta in och lukta på baklämmen. Berömde honom och sa typ "Ska vi åka härifrån nu?" Han tittade på mig med helt lugna ögon och slickade mig på handen. Sen gick vi rakt in i transporten, han tvekade inte ens. Fick säga till säljaren att han skulle stänga bakom oss. Det lustiga är att när han klev fram och skulle stänga strök hästen öronen platt bakåt och lyfte ena bakbenet. Jag tror inte de kompade så bra ihop...

Säljaren har än idag inte smält att jag lyckades med en häst som han inte fick ordning på. Han är ju mycket duktigare än vad jag är... I ditt fall tror jag snarare att hästen gick in för att du gjort ett bra jobb och lärt hästen att det inte är farligt.

Tack för er omtanke!

Jag hoppas det breor på att vi lagt ner ett X antal timmar i den där f*rb*nnade transporten:( och inte att han ville flytta....

Visst kan jag le åt det idag, typiskt att han skulle gå så fint på just den dagen. Men ändå känns det bra. Den nya flickan vill så gärna åka på diverse träningar i närheten. Å då är det ju ganska bra om hästen kan tänka sig att följa med i transporten;)

Han stod där en kort stund i våras och när de skulle lasta honom gick han överhuvud taget inte i närheten av lämmen ens. Så jag har väl lyckats få det lite bättre ialf.

Hoppas de håller i det bara!:crazy:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 808
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 503
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 709
Senast: Mia_R
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 504
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka