Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo anser det va relevant att upplysa om det för lättare att ge vettiga råd då. Kunde ju likaväl snackat stolp till att ha 4 rader trästaket.Hur många trådar du ska ha spelar väl mindre roll, det viktiga är vilken höljd du vill ha dem på.
De stolpar jag brukar köpa är runt 180 cm och det funkar bra till mitt staket där översta tråden är 120 cm. (jag har 5 trådar, för övrigt...)
Hur menar du?Vi trycker ner med maskin och vill ha långa stolpar så 180X8 tycker jag blir hållbart och bra. Vi har ”båge” över stolparna för dubbelstaket mellan hagar och då kan du få upp det på 130 + med översta tråden vilket blir rejält och bra för större hästar.
Hur menar du?
Ah ok. Ja det är smart!Slarvigt skrivet /förklarat av mig. Jag menar avdelare som går ”som ett V” som gör att du får dubbelstaket med två trådar i bredd överst, så hästarna inte kan nå varandra eller fastna i staketet om de vevar med frambenen, samtidigt som du bara har vanlig enkelradig stolp.
Ah ok. Ja det är smart!
(Tänkte att jag kanske hade missat någon ny grej.)
Har ni gjort ett V själva eller köpt färdiga stolpar?Slarvigt skrivet /förklarat av mig. Jag menar avdelare som går ”som ett V” som gör att du får dubbelstaket med två trådar i bredd överst, så hästarna inte kan nå varandra eller fastna i staketet om de vevar med frambenen, samtidigt som du bara har vanlig enkelradig stolp.
Har ni gjort ett V själva eller köpt färdiga stolpar?
Skulle gärna se bild