Stofamilj 26

Sv: Stofamilj 26

Stofamilj (26) - Fleronafamiljen tillhör inte de mest kända familjerna, och har inga kändisar vad jag kan komma på. Enligt boken "Våra stofamiljer" som kom 1976 fanns då bara 7 ston i avel och det var risk för att familjen skulle försvinna.

En gammal kändis från familjen var Anders Gernandts Valör, född 1951 e Santiago u Fleurette 4705 som var internationell storhoppare och var med i OS i Rom 1960.

De där 7 stona som var i avel 1976, vet du vad de heter!?! Vet du har många ston det finns i avel nu från stofamilj 26?
En kompis kommer antagligen ta över ett sto från just stofamilj 26..

Hur får man tag på boken "Våra stofamiljer"?

Tyvärr står inte de 7 stonas namn i boken.

Det senaste huvudbandet av stamboken kom 1996, där kan man kolla hur många ston det då fanns i avel från familjen.

"Våra stofamiljer" gavs ut av ASVH, men jag vet inte om de har några ex kvar till försäljning. Jag köpte min på någon rea i början av 90-talet. Den kanske finns på bibliotek? Mannen som skrev den hette Stig Facht.

Liknande trådar

Avel Flera av er är kunniga inom på avel på en särskilt nördig nivå, så jag tror jag kan få svar! Varför har vissa ston parentes med...
Svar
11
· Visningar
919
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård