stofamilj 18?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fröken
  • Startdatum Startdatum
F

fröken

dessa stofamiljer...jag undrar lite över nummer 18, vad för hästar kommer ur den och framförallt, vart hittar ni info om det. jag tycker att jag har letat överallt..

Sv: stofamilj 18?

Den mest kompletta och grundläggande infon hittar du i boken "Våra stofamiljer" av Stig Facht som gavs ut av ASVH 1976. Idag är boken tyvärr slutsåld på ASVH, men den finns kanske på något bibliotek.

(18) - Tugendfreude-familjen kommer från det ostpreussiska stoet Tugendfreude 642 född 1905 e Mars I u Tugend e Tugendbund - Condor - Elimar - Trick. Hon importerades som årsföl till Widtsköfle (ett stort och mycket framgångsrikt privatstuteri).
Hingsten Eros född 1926 var en mycket framstående hingst vars blod än idag flyter i ådrorna på många hästar.

Några duktiga dressyrhästar som kommer ur stofamilj (18) är Trolé och Molière (USA).

Tusen tack base och ni andra! fantastiskt detta "buke". jag har inte tid att vara här så ofta, men närsomhelst jag har en fråga kan man få bra och snabba svar här! Och dessutom blir det en del intressant läsning i andras trådar. Tack!!

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Flera av er är kunniga inom på avel på en särskilt nördig nivå, så jag tror jag kan få svar! Varför har vissa ston parentes med...
Svar
11
· Visningar
919
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Ramona
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18