Stoet sjukt - försäkring gäller inte

Sv: Stoet sjukt - försäkring gäller inte

Usch och fy, stackars dig! :(

När jag ville ha ut på en försäkring som gällde mig själv fick jag avslag med motivationen att mitt fel var medfött. En fullkomligt vansinnig diagnos av deras läkare som ju inte ens SETT mig!
I allafall så pratade jag med en bekant som i "100 år" jobbat som skadereglerare på ett försäkringsbolag men numera har annat jobb. Han sa då exakt så här till mig: "om man ska få ut ngt på sin försäkring beror ofta på hur mkt man orkar bråka, men det har du inte hört från mig".
Med det i bakhuvudet så har jag efter det hittills (ta i trä...) aldrig haft problem att få ut på en försäkring.
Och ovanstående skada godkändes av försäkringsbolaget när de fick mitt brev där jag skrev att jag är mkt bra på att uttrycka mig skriftligt och att media brukar gilla sådana här historier. :devil:

Bättre att vara sitt eget försäkringsbolag!
Ta era 10.000 per häst ni lägger på A1:an varje år och spara på ett bankkonto istället.
Jag har haft hästar i 15 år och började spara undan pengar istället för att försäkra, jag kan säga att jag med lätthet klarar av mina vet.kostnader. Även bukoperationer om det skulle vara nödvändigt...
Ansvarsbiten har man ju redan i hemförsäkringen så den behöver man heller inte oroa sig för om det skulle vara så att kusen hittar på hyss.
Försäkringsbolagen favoriserar vissa kunder medan andra får betala för det. Ska du ha bra service ska du ha gården, bilen, hunden, hästen, maken, båten och livet försäkrat i samma försäkringsbolag och gärna med högsta premie.

Och vem skulle bekräfta vår historia..? Vartenda ord är sant och självklart är vi besvikna - vi kände stoet betydligt bättre än den person som stod som ägare. Det var en toppenhäst. Kvinnan ville ändå sälja hellre än slakta. Inte för att hon brydde sig så mycket om hästen, utan för att hon tyckte bra om min dotter som hjälpt henne med hästar, städning etc i somras.
De hade köpt hästen för 35' två år tidigare, men kunde inte tänka sig att sälja den för under 45' under några som helst omständigheter.
Hur den här mannen är funtad kommer jag aldrig att begripa. Ge igen, nej, jag vill mer visa att sånt här händer och önska att veterinärer verkligen gör egna professionella bedömningar. Fast det är klart, uppfattar veterinären att hästen "kommer att få gå här tills den blir utdömd" så kanske det känns som djurskydd att döma ut den direkt...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka