Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Min bankID kod valde jag själv. I appen.
Eftersom jag inte kan identifiera mig i appen kan jag inte heller välja någon kod. Jag får inget sms vid inloggningen då banken bara har mitt gamla nummer som inte är i bruk för närvarande, pga att mitt bankID inte fungerar. :rage:

Nu ska jag skicka mitt ID och den påskrivna kvittensen till min granne så han kan hämta ut mitt rek och sedan läsa upp den nya koden för mig, så att jag sedan kan återställa mitt bankID och betala flytten av hästarna och släpvagnhyror. :cautious:
 
Eftersom jag inte kan identifiera mig i appen kan jag inte heller välja någon kod. Jag får inget sms vid inloggningen då banken bara har mitt gamla nummer som inte är i bruk för närvarande, pga att mitt bankID inte fungerar. :rage:

Nu ska jag skicka mitt ID och den påskrivna kvittensen till min granne så han kan hämta ut mitt rek och sedan läsa upp den nya koden för mig, så att jag sedan kan återställa mitt bankID och betala flytten av hästarna och släpvagnhyror. :cautious:
Jösses, låter som rejält krångel. Hoppas allt går att fixa.
 
Värmen :arghh: Varför kan det inte bara bli höst nu? När ska eländet ge med sig? Känner jag att jag gjort mitt bästa för att inte uttrycka förakt mot plusgrader i snart ett halvår för att inte skapa dålig stämning bland alla soldyrkare. JAG ORKAR INTE MER.


😋
 
@Tuvstarr ok, nu är jag rejält nyfiken. Vad sjutton var det för växt?
En ginst.
Ja, en ginst. Gul.
Visst, man ska inte äta den. Men den är inte giftigare än många andra prydnadsväxter. Och man kan liksom inte riktigt komma på det efter att man köpt valp, att man har något i trädgården som kan vara giftigt om valp äter det.

Men baserat på hur han lät i telefonen var det som om plantan varit radioaktiv och köttätande, och då vi inte riktigt blev klara på vad det var för växt han pratade om kändes det ändå bäst att åka och hämta den. Om det nu skulle ha varit någon totalt livsfarlig som borde förbjudas, vilket det var enligt kunden.

Ja ja, ny dag, nya kunder, nya galenskaper. :)
 
En ginst.
Ja, en ginst. Gul.
Visst, man ska inte äta den. Men den är inte giftigare än många andra prydnadsväxter. Och man kan liksom inte riktigt komma på det efter att man köpt valp, att man har något i trädgården som kan vara giftigt om valp äter det.

Men baserat på hur han lät i telefonen var det som om plantan varit radioaktiv och köttätande, och då vi inte riktigt blev klara på vad det var för växt han pratade om kändes det ändå bäst att åka och hämta den. Om det nu skulle ha varit någon totalt livsfarlig som borde förbjudas, vilket det var enligt kunden.

Ja ja, ny dag, nya kunder, nya galenskaper. :)
Eller, ja, det är ju alltså bra att man går igenom sin trädgård om man har skaffat valp. Men om man vill göra sig av med någon växt efter genomgången är det nog lämpligt att bara göra det, inte upprörd ringa butiken där man köpte växten.
 
Det har varit folk som justerat ventilationen idag. Positivt är att köksfläkten faktiskt fungerar och fyller en funktion nu. MEN när fläkten inte är igång är det ett ständigt, ihärdigt pip (som ändrar ton stup i kvarten) från ventilationen :arghh: Inte vinden som susar utan irriterande pip
 
Att amazon verkar vara enda stället det går att köpa böckerna jag vill läsa :meh: De är skrivna av amerikanska författare och på engelska, misstänker att de kanske inte är så stora i här. Men de hade väl kunnat erbjudas som E-böcker på fler sidor?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 788
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 531
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 386
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 700
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp