Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Att halsen kliar och har gjort i flera veckor. Blir knäpp. Kanske får börja äta piggelin dagligen :p

Och kroppen smärtan något extremt, kan varken sitta, stå eller ligga ner utan att vilja grina. Och så spränger huvudet och naramig och paraflex (ggr 4 idag) har inte hjälpt ett dugg. Tagit stilnoct i hopp på sömn men kanske får ta även en oxascand. Illamående är jag också så primperan är det väl dags för med för jag orkar då inte ligga inne i badrummet och snurra runt/hänga över toan.

Önskar mig en smärtfri dag. Hmm när var det senast. 90-talet :idea:

Stör mig även på att jag inte har någon febertermometer hemma. Den jag har använda till katterna och jag är inte jättesugen på att stoppa den i munnen :nailbiting: hur ren jag än gör den efter varje tillfälle.
Får nog pallra mig till apoteket imorgon och köpa en till mig själv som jag märker med stora bokstäver så det inte blir fel i förvirrade tillstånd.
 
Jag retar mig oerhört på en reklam för vaccin som börjat sändas igen. Det man vill framföra är att även de över 50 kan drabbas och behöva deras vaccin. Texten illustreras av en man och en kvinna i gammaldags kläder, jag tänker på 50-talet, som buggar på något som för tankarna till en loge. Är det de 20-någonting gamla reklammakarnas föreställning av vad som lockar de som passerat 50, kläder och nöje som var inne typ tjugo år innan vi föddes?

Tänkte på den reklamen igår när jag var på 40-årsfest för ett skivbolag som startade med att ge ut punkband. Majoriteten av oss i publiken är födda på 60- och 70-talet och även om långt ifrån alla var svartklädda eller såg ut som vi gjorde i ungdomen så vet jag inga som är så mossigt klädda som de i filmen. Hela filmen andas fördomar och ingen av de jag pratat med tycker att den är lockande utan bara väcker skratt.

Japp. 20-åringarnas fördomar.
 
Har fått min eftersända post till min nya adress, men koden till bankID är >75 mil härifrån, ringde PostNord och frågade om koden men de sa att jag måste prata med banken för att de ska kunna eftersända koden. Ringde banken som svarade att det tänker de inte göra utan jag får beställa en ny kod som jag får hämta ut senare istället, på min gamla adress. :banghead:
 
Har fått min eftersända post till min nya adress, men koden till bankID är >75 mil härifrån, ringde PostNord och frågade om koden men de sa att jag måste prata med banken för att de ska kunna eftersända koden. Ringde banken som svarade att det tänker de inte göra utan jag får beställa en ny kod som jag får hämta ut senare istället, på min gamla adress. :banghead:
Min bankID kod valde jag själv. I appen.
 
En störning från i lördags... När jag beställer en viss typ av pizza som ska ha tabasco på får jag mindre än om min pojkvän beställer åt mig. Fattar inte hur de hinner/orkar lägga märke till vem det är som lägger beställningen. Hitintills har det varit fallet varje gång vi beställt!
 
En störning från i lördags... När jag beställer en viss typ av pizza som ska ha tabasco på får jag mindre än om min pojkvän beställer åt mig. Fattar inte hur de hinner/orkar lägga märke till vem det är som lägger beställningen. Hitintills har det varit fallet varje gång vi beställt!
Jag har gjort en liknande observation.
När vi äter ute och maken beställt åt båda antar servitören nästan alltid att det är han som ska ha den starka maträtten. Det är konstigt.
 
Att jag bor så att jag inte längre har en brännhop.
Dvs ett säkert ställe långtfrån saker som kan fatta eld. En plats där jag kan bränna grenar och skräpträ. (Typ en majbrasa som jag tuttat eld på med några års mellanrum :) )

Har efter motorsågsmannens besök mängder av grenar som jag behöver släpa in i skogsdungen intill. Jobbigt och trist.
 
Jag har gjort en liknande observation.
När vi äter ute och maken beställt åt båda antar servitören nästan alltid att det är han som ska ha den starka maträtten. Det är konstigt.

Jag har aldrig noterat det så det var intressant.
På samma tema dock. I lördags beställde min manliga partner en öl och en sockersöt och färgglad drink. När dryckerna serverades sattes ölen hos mig och den sockersöta och färgglada drinken hos honom :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 603
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 494
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 204
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 520
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Föl 2020

Omröstningar

Tillbaka
Upp