Störiga saker vi stör oss på, del 35.

För varmt! Jag har varit ute och plockat en hink med äpplen för att ta med mig och ska se om jag hittar någon påse som jag kan plocka plommon i, men jag håller på avlida i värmeslag. 🥵 Jag vill plocka så väldigt mycket mer frukt men har inte fysiska möjligheter att få plats med allt jag vill + några lådor, skor och hundar. Mina Signe Tillish är helt enorma. 😍
 
Plockat en massa vindruvor, är helt galen som måste lämna all denna frukt åt sitt öde. Tror inte jag orkar plocka med mig en massa päron. Nu har jag massor med äpplen, plommon och vindruvor i bilen + en flyttkartong. Borde få plats med två kartonger till förutom det nytvättade. Då kan jag nog plocka lite päron med. 🤔
 
Har varit inne hela dagen men nu är det nästan lika varmt inne som ute. Har flyttat ut på uteplatsen där det fläktar lite sporadiskt i alla fall.
Upprepar tyst för mig själv, hösten kommer snart, höstenkommersnarthöstenkommersnaaaaart...
Jag överlever tack vare ac men håller med dig. Hösten är så efterlängtad!
 
Jag nyser alldeles för mycket just nu. Känner mig inte förkyld eller så alls så funderar på om jag reagerar på något istället. Men jag bara nyser, inget annat. Har allergitabletter hemma men blir så trött av dem så tror jag skippar dem och fortsätter nysa, det går nog över! :)
Det gör jag med. Håller på att få bryt. Nyser trots allergitabletter. Jag är inte förkyld men jag kan inte komma på vad det är jag reagerar på. Vaknar mitt i natten av att jag måste nysa och hela näsan pirrar nått fruktansvärt.
 
Det gör jag med. Håller på att få bryt. Nyser trots allergitabletter. Jag är inte förkyld men jag kan inte komma på vad det är jag reagerar på. Vaknar mitt i natten av att jag måste nysa och hela näsan pirrar nått fruktansvärt.
Det känns jättemärkligt! Samma är det med min näsa, riktigt rejäla nysningar, och det pirrar i näsan också "nu ska jag nysa, nej, vänta, ångrade mig för stunden, nyser nog snart, återkommer". Fattar inte grejen!

Jag använder nässpray regelbundet pga nästäppa och vaknar ibland mitt i natten så pass täppt att jag har en oerhörd huvudvärk, torr långt ner i halsen och har svårt att andas. De tillfällena brukar komma när jag nyser som värst, som nu alltså.
 
Det känns jättemärkligt! Samma är det med min näsa, riktigt rejäla nysningar, och det pirrar i näsan också "nu ska jag nysa, nej, vänta, ångrade mig för stunden, nyser nog snart, återkommer". Fattar inte grejen!

Jag använder nässpray regelbundet pga nästäppa och vaknar ibland mitt i natten så pass täppt att jag har en oerhörd huvudvärk, torr långt ner i halsen och har svårt att andas. De tillfällena brukar komma när jag nyser som värst, som nu alltså.
Jag trodde det var gråbon för den är jag riktigt allergisk mot. Men det borde inte va nån nu. Det lugnade sig när det var lite kallare och regnigt. Men så fort det blev lite varmare igen så började det direkt.
 
Jag retar mig oerhört på en reklam för vaccin som börjat sändas igen. Det man vill framföra är att även de över 50 kan drabbas och behöva deras vaccin. Texten illustreras av en man och en kvinna i gammaldags kläder, jag tänker på 50-talet, som buggar på något som för tankarna till en loge. Är det de 20-någonting gamla reklammakarnas föreställning av vad som lockar de som passerat 50, kläder och nöje som var inne typ tjugo år innan vi föddes?

Tänkte på den reklamen igår när jag var på 40-årsfest för ett skivbolag som startade med att ge ut punkband. Majoriteten av oss i publiken är födda på 60- och 70-talet och även om långt ifrån alla var svartklädda eller såg ut som vi gjorde i ungdomen så vet jag inga som är så mossigt klädda som de i filmen. Hela filmen andas fördomar och ingen av de jag pratat med tycker att den är lockande utan bara väcker skratt.
 
Jag retar mig oerhört på en reklam för vaccin som börjat sändas igen. Det man vill framföra är att även de över 50 kan drabbas och behöva deras vaccin. Texten illustreras av en man och en kvinna i gammaldags kläder, jag tänker på 50-talet, som buggar på något som för tankarna till en loge. Är det de 20-någonting gamla reklammakarnas föreställning av vad som lockar de som passerat 50, kläder och nöje som var inne typ tjugo år innan vi föddes?

Tänkte på den reklamen igår när jag var på 40-årsfest för ett skivbolag som startade med att ge ut punkband. Majoriteten av oss i publiken är födda på 60- och 70-talet och även om långt ifrån alla var svartklädda eller såg ut som vi gjorde i ungdomen så vet jag inga som är så mossigt klädda som de i filmen. Hela filmen andas fördomar och ingen av de jag pratat med tycker att den är lockande utan bara väcker skratt.
Jag tänker varje gång den kommer att jag är safe då jag absolut inte lever mitt bästa liv.
 
Just nu stör jag mig på huden som hänger ner över mina ögonlock. :cautious:
Man ser inte att jag har ögonskugga på mig, fast jag dragit upp den högre upp mot brynen. Om jag vore rik, skulle jag vilja opereras så man iaf ser liiite när jag piffar till mig.
 
Jag har eftersänd post, fått ett rek där det klart och tydligt står att vid eftersändning ska det öppnas av PostMords personal, jag har tillfällig eftersändning till min nya adress, har inte ändrat folkbokföringen ännu eftersom jag inte är klar med flytten. Det står att jag har till den 18/9 på mig att hämta ut försändelsen, jag kommer inte ner förrän den 25/9 nästa gång. 🤬
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 594
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 494
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 192
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 512
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp