Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Parkeringen utanför affären är nästan tom, ändå så parkerade bilen bredvid mig så nära att jag inte tar mig in i min bil.. Så nu står jag på parkeringen och väntar in den andra bilägaren.
Måttligt road.
Fattar inte varför folk gör så???

Jag vill inte ha dörruppslag på min bil så jag brukar parkera lite avsides där det är tomt. Ändå ska någon ställa sig bredvid min bil… varför??? Finns 3 miljoner andra lediga platser.
 
https://www.domstol.se/amnen/hyra-b...ppsagning/bostad/besittningsbrytande-grunder/

I ren nöd hade jag nog övervägt att riva om det är en fristående liten bostad, eller ändra bostaden till verksamhetslokal, för att få slut på det hela. Verkar möjligt. I slutändan är det ju något du äger som du hyr ut.
Ändå, fotografera allt för att visa på vanvården om du väljer att upphäva kontraktet. :heart
Allt är fotograferat och noggrant dokumenterat.
Det finns litet andra problem också.
Jag kommer därför i framtiden att behöva helrenovera och då så går det inte att bo där samtidigt.
I det läget så kommer hyresavtalet att upphöra, om inte förr.
Det är samma regler som för rivning.
 
Fattar inte varför folk gör så???

Jag vill inte ha dörruppslag på min bil så jag brukar parkera lite avsides där det är tomt. Ändå ska någon ställa sig bredvid min bil… varför??? Finns 3 miljoner andra lediga platser.
Mycket irriterande. Nog för att jag är lite tjock, men så jäkla tjock är jag inte att jag inte tar igen in i normalt eller smalt parkerade bilar. Det är så sjukt trångt och dessutom parkerat med förardörrarna mot varandra så jag undrar om det är ett streck om har tagit sig ut där.
Linus på linjen liksom.
 
Mycket irriterande. Nog för att jag är lite tjock, men så jäkla tjock är jag inte att jag inte tar igen in i normalt eller smalt parkerade bilar. Det är så sjukt trångt och dessutom parkerat med förardörrarna mot varandra så jag undrar om det är ett streck om har tagit sig ut där.
Linus på linjen liksom.
Klättrat ut genom passagerardörren kanske?
Jag brukar kunna göra så när det är trångt.
 
Jag vet människor som gör så när förardörren inte går att låsa.
Lite halv knap lån. Kan tänka mig att du kan svaret på frågan.

Om någon parkerar på ens privata parkering. Som exempel säg att det får plats 3 bilar på ens privata infart. Vad har man för rättigheter i Sverige? I Amerika vet jag att man kan ringa en bärgare och få bilen bortforslad. Men i Sverige, jag är inte ens säker på att man kan göra något.
 
Lite halv knap lån. Kan tänka mig att du kan svaret på frågan.

Om någon parkerar på ens privata parkering. Som exempel säg att det får plats 3 bilar på ens privata infart. Vad har man för rättigheter i Sverige? I Amerika vet jag att man kan ringa en bärgare och få bilen bortforslad. Men i Sverige, jag är inte ens säker på att man kan göra något.
Det måste vi nog egentligen ta i en annan tråd tror jag.
Men kort.
Man anmanar ägaren att flytta på bilen ansöker hos Kronofogden och väntar på beslut.
Efter ett tag så kommer ett beslut och Polisen hjälper Kronofogden att flytta på bilen.

Om man inte vill att andra skall parkera på den privata uppfarten så kan man skylta med typ "Privat parkering tillstånd erfordras" och sedan ta ut en kontrollavgift på felparkeringen.
Skylten måste innehålla kontaktuppgifter till någon ansvarig.

Jag har funderat på skyltar och kontrollavgift när hyresgäster samlat på bilar eller upplåtit parkering för alla sina vänner som skall resa från Arlanda.
 
Sonen fick hem katalog från WWF (typ jultidningar) och jag tänkte att han kan få prova att sälja lite i år, typ till släkt och vänner. Står tjusigt i pappren att ”Du får en egen webshop, perfekt om du känner folk långt bort som vill köpa!”
Perfekt tänkte jag, då kan faderskapet osv stödköpa trots sjukt långt bort. Och tänker att det väl då, lik som majblomman, skickas till kund direkt.
Men nejdå, då står det, först när man loggar in och läser, att ”Tänk på att alla varor levereras till dig och du själv måste leverera dem till dina kunder.”

Men jaha? 😅 Dubbla budskap någon? Sinnessjukt störande. 😡
 
Senast ändrad:
Sonen fick hem katalog från WWF (typ jultidningar) och jag tänkte att han kan få prova att sälja lite i år, typ till släkt och vänner. Står tjusigt i pappren att ”Du får en egen webshop, perfekt om du känner folk långt bort som vill köpa!”
Perfekt tänkte jag, då kan faderskapet osv stödköpa trots sjukt långt bort. Och tänker att det väl då, lik som majblomman, skickas till kund direkt.
Men nejdå, då står det, först när man loggar in och läser, att ”Tänk på att alla varor levereras till dig och du själv måste leverera dem till dina kunder.”

Men jaha? 😅 Dubbla budskap någon? Sinnessjukt störande. 😡
Störande! Newbody är ju sjukt smidiga nu när man kan beställa från ett lag via hemsidan och få det skickat till ombud (över en viss summa har jag för mig, men ändå). Hur smidigt som helst!
 
Stör mig på att jag inte kartgallrat mitt fina Ingrid Marie. Nu har två grenar fläkts av och måste kapas + att min bekant som hjälpte mig tidigare i sommar har av misstag mejat ner nästan hela tujahäcken jag planterade för två år sedan! :arghh:😢
 
Bristen på reaktion hos ägaren vara schäfer nosade och slickade mig på handen när de kom gåendes bakifrån. Jag var inte alls beredd så jag utbrister högt "men jösses så rädd jag blev" följt av noll reaktion från ägaren. Ett litet förlåt kanske hade varit på sin plats? Det var inte ens trångt, förstår inte varför de behöver passera så nära..
//Lite smått rädd för just schäfer
 
Bristen på reaktion hos ägaren vara schäfer nosade och slickade mig på handen när de kom gåendes bakifrån. Jag var inte alls beredd så jag utbrister högt "men jösses så rädd jag blev" följt av noll reaktion från ägaren. Ett litet förlåt kanske hade varit på sin plats? Det var inte ens trångt, förstår inte varför de behöver passera så nära..
//Lite smått rädd för just schäfer
#inteallahundägare men hundägare verkar tro att alla älskar deras hund och vill ha närkontakt.
 
Jag vill verkligen inte att mina hundar har närkontakt med okända människor, oavsett hur glada de är i hundar. Värst är de som tycker det är fritt fram att kladda om man håller i en valp. :rage:
Därav "inteallahundägare". Självklart finns det undantag. Men jag upplever att många verkar förutsätta att man vill gosa med deras hund. Precis som vissa verkar tro att det är ok att gosa med hunden, utan ägarens godkännande eller hur man ska uttrycka sig.
Samma fenomen förekommer med bebisar har jag märkt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 856
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 563
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 457
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 769
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp