Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Är det en ny Windows?
Har du stängt av nedladdnings-skyddet?
Windows kör med "butik" för program numera, som Android Play ungefär, och det måste man stänga av om man vill ladda ner andra program.
Jag fick en smärre chock av det när jag köpte ny laptop.

Detta får bli dagens störning för mig - så leds på att operativsystemet för datorn mer och mer ska likna det i mobilen.. Appar istället för program, liknande typsnitt som i mobilen osv. Jag vill INTE ha det så! Har Windows 10 nu och tycker att det är acceptabelt. Funkar bra, hyfsat lätthanterat och mer "datorlikt". Finns nån jäkla "app store" men jag har inte haft några problem att ladda ner det jag vill ha utan att använda det - vägrar skapa något Microsoft-konto utan har bara en vanlig inloggning på själva datorn. Bävar redan inför nästa gång jag behöver köpa ny dator/laptop (min nuvarande är 5 eller 6 år gammal).. :arghh:
 
Jag måste erkänna att tärningarna hos de yatzee spelande grannarna tvärs över parkeringen är lite jobbiga att höra ideligen. Har molande tryckande känsla i huvudet-huvudvärk på gång känns det som och sådana ljud är inte roliga. Å andra sidan, trots störningen så får det mig att le- sådana här störande grannar gillar jag ändå! Jag kan trots allt sätta igång lite ljud här inne för att dämpa deras och så störs jag inte mer. Med andra ord, perfekt störning :D
 
När folk inte riktigt lyssnar ..får ett samtal där personen undrar vad jag gör. Svarar att jag kör bil och är på väg hem. Personen säger så "jag skickade en film till dig som du måste se nu". Svarar att jag kör bil och kan inte se på film medan jag kör. Personen svarar "suck, då får jag berätta istället antar jag ?" Ja att se på film medan jag kör bil är inte aktuellt :meh: :banghead:
 
Alla rapporter på nyheterna om det "jättemystiska himlafenomenet" som folk filmat/sett.
Låter som en Väldigt Viktig Nyhet.
Det räcker väl att lägga ut det på nyhetswebbsidor istället för att ta upp tid i nyhetssändningarna ...
(Det var alltså en del av en rymdraket som var på väg ner till jorden och reflekterade solljuset).
De som inte kollar nyhetssajter kanske också vill ta del av nyheten.
 
@Inte_Ung
Varför en förvånad smiley
Kan man inte vara nöjd och strunta i att jaga vinster extrapriser och bra deals?
Men står du i begrepp att ta lån eller starta ett sparkonto? Om inte så är det ju rätt lätt att "bojkotta" SBAB för att man inte gillar deras reklam.😅 Och i båda fallen gör man självklart jämförelser så att man får så låg resp så hög ränta som möjligt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 856
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 562
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 450
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 768
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp