Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Bristen på reaktion hos ägaren vara schäfer nosade och slickade mig på handen när de kom gåendes bakifrån. Jag var inte alls beredd så jag utbrister högt "men jösses så rädd jag blev" följt av noll reaktion från ägaren. Ett litet förlåt kanske hade varit på sin plats? Det var inte ens trångt, förstår inte varför de behöver passera så nära..
//Lite smått rädd för just schäfer
Ägaren kan blivit lika förvånad och kom sig inte för att säga någonting?
Jag var på en specialutställning utomhus när till min stora förvåning en jätteglad hund plötsligt slängde sig om halsen på mig bakifrån där jag satt. Ägaren bad visserligen så mycket om ursäkt och den hade aldrig gjort något liknande tidigare, men den var överlycklig, av en ras som är reserverad mot främlingar. 😀
 
Får lägga på frakt bara, kan vara en rolig och lärorik grej att få hantera. Schenker tar runt 60 spänn för 2 kilo spårbart.

(Men rejält konstigt är det ändå att försöka föra fram det så positivt med webbshop….)
Nja, sonen är inte ens fyllda 7 ännu så lite väl tidigt att börja med sådana lärdomar. 😅 Och själv orkar jag inte krångla med det så…

Sjukt konstigt oavsett.
 
Orosanmälan till socialförvaltning?
Man måste anmäla till socialkontoret i kommunen när man säger upp ett hyreskontrakt p.g.a. vanvård av bostaden.
Så det är redan gjort.
Hyresgästen blev ordentligt arg på mig för att socialkontoret hörde av sig.
Så socialkontoret verkar ha reagerat också.
Det är jobbigt när hyresgästen blir så där arg.
Så det stör jag mig på.
 
Fortsättning på störningen av WWF-prylarna. Eller störning och störning, kanske mer en mycket underlig grej?
Iaf, det kommer ju en katalog med prylar och priser tydligt tryckt, MEN! Högst upp på sidan står det att ”Alla priser i katalogen är riktpriser. Det innebär att säljaren är fri att sätta ett eget pris.”

Wtf? 😅
 
Stör mig något oerhört på virusprogrammet i datorn. Någon inbyggd Microsoft-historia. Får tjata för att ladda hem ett program. Varje gång jag stänger av datorn passar den på att radera programmet igen. Och så får jag börja om och ladda hem på nytt :banghead:
Och du är helt säker på att programmet du försöker ladda ner är tillförlitligt?
 
Japp. Det är jag. 100 %. Har haft det på datorn innan jag installerade om den och många många andra sömmerskor använder det.
Är det en ny Windows?
Har du stängt av nedladdnings-skyddet?
Windows kör med "butik" för program numera, som Android Play ungefär, och det måste man stänga av om man vill ladda ner andra program.
Jag fick en smärre chock av det när jag köpte ny laptop.
 
Är det en ny Windows?
Har du stängt av nedladdnings-skyddet?
Windows kör med "butik" för program numera, som Android Play ungefär, och det måste man stänga av om man vill ladda ner andra program.
Jag fick en smärre chock av det när jag köpte ny laptop.
Nä det är samma som jag hade innan. Annat går bra att ladda ner, det är bara just det programmet. Har laddat ner andra program utan problem.

Det som stör mig mest är att det raderas varje gång jag startar om datorn..
 
Nä det är samma som jag hade innan. Annat går bra att ladda ner, det är bara just det programmet. Har laddat ner andra program utan problem.

Det som stör mig mest är att det raderas varje gång jag startar om datorn..
Har själva programmet uppdaterats, eller är det exakt samma version som du hade tidigare?
 
Alla rapporter på nyheterna om det "jättemystiska himlafenomenet" som folk filmat/sett.
Låter som en Väldigt Viktig Nyhet.
Det räcker väl att lägga ut det på nyhetswebbsidor istället för att ta upp tid i nyhetssändningarna ...
(Det var alltså en del av en rymdraket som var på väg ner till jorden och reflekterade solljuset).
 
Köpte Wettex nordic selection, de är biodegradable och compostable, bra för miljön, flera stycken är gråfärgade. Tänkte inte på färgerna. (eller avsaknaden av färg) Tyvärr gör det att de ser sunkiga ut redan från början.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 856
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 562
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 450
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 768
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp