Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Jag skulle önska parfymanvändare gav fanken i att förpesta omgivningarna med att dränka sig i parfym och istället använda det betydligt diskretare, så man slipper känna stanken om man står längre ifrån än 2 m. Helst ska det enbart kännas när man är närmare än 1 m. :cautious:
 
Jag skulle önska parfymanvändare gav fanken i att förpesta omgivningarna med att dränka sig i parfym och istället använda det betydligt diskretare, så man slipper känna stanken om man står längre ifrån än 2 m. Helst ska det enbart kännas när man är närmare än 1 m. :cautious:
Håller med vet när dotterns kompis var hemma och hade hittat parfymflaskan hela huset stank. Man vill ju lukta gott. Det var bara för henne att avlägsna sig omedelbart. Duscha gör man i vatten inte parfym.
 
Sådana här bh-toppar, som inte har sydd kupa, byglar etc. utan är en mjuk topp man drar över huvudet bara. De är säkert jättesköna, men varför kan inte vadderingen vara fastsydd, alternativt ha separata "fickor"?

Jag har just tvättat några- helt nya - och jag överdriver inte när jag säger att varenda en hade knölat ihop vadderingarna i en klump som jag måste försöka få på plats genom de små öppningarna i sömmen :cautious: Och så är det något halkigt tyg fastlimmat på vadderingen, som efter en enda tvätt börjar lossna i kanterna.

Finns det verkligen ingen bättre lösning på det här?


Alltså JA! Exakt detta!
Så otroligt megastörigt. Varför är de inte fastsydda?? De tvättas ju ändå med resten av bh'n :arghh:
 
Maken får inget föräldrapenningtillägg för det han är ledig nu O_o han får bara för en period, och då tar han givetvis nästa år när han är hemma på heltid i ett halvår. Tycker det verkar helt knäppt att inte få för all sammanhängande tid?
Jag får ju tillägg även om jag tekniskt sett har varit sjukskriven. Har pratat med mitt lönekontor och de säger att det ska vara så.
 
Jag skulle önska parfymanvändare gav fanken i att förpesta omgivningarna med att dränka sig i parfym och istället använda det betydligt diskretare, så man slipper känna stanken om man står längre ifrån än 2 m. Helst ska det enbart kännas när man är närmare än 1 m. :cautious:
Just detta! Parfym ska man förnimma. Man ska inte överösas med stank så man måste värja sig.
 
Min hyresvärd. Ännu en gång meddelande om att jag måste ”Städa upp på tomten och verandan” pga ”alldeles för mycket skit överallt” samt att jag inte får ha ”en bil med körförbud stå och skrota”.

Bryter ihop och ser mig omkring på tomten. Det ligger exakt tre (3) leksaker på gräsmattan. På verandan står två krukor med vissna blommor, de syns inte utifrån utan enbart pm man aktivt går in på min tomt och sedan upp på verandan. Frågar om han kan precisera vad för skit som ligger överallt. ”Du har däck i paviljongen och något annat skräp.” (Inte heller de syns om man inte aktivt går in på tomten och tittar in i träpaviljongen där det alltså ligger fyra vinterdäck.) där står också ett gammalt bord som visserligen ska kastas, men som ändå är just ett bord. 🤷🏻‍♀️

Bilen är en fullt normal bil, inte rostig eller sunkig. Står avställd och obesiktad för att jag har en annan bil och den där haft problem med bromsarna. Den står parkerad på min PARKERING (bor i hus, har plats för fyra bilar på grusad parkering. Använder alltså två platser.) och är på intet sätt en skrotbil.

Jag får grava ångestpåslag av hans ständiga klagomål över helt orimliga saker. (Och inte minst av det faktum att han uppenbarligen patrullerar min tomt när jag inte är hemma, för mig är det sjukt långt över gränsen faktiskt…)
Ångest som får min utmattade hjärna att krascha ännu mer… 😔

Hade det inte varit för sonen och hans skola så hade jag redan köpt ett hus långt bort (där jag har råd att köpa något…) och dragit härifrån.
(Uppenbarligen är vi fler som känner lika av hans hyresgäster, för flera har flyttat och husen är nu tomma…)
 
Alltså JA! Exakt detta!
Så otroligt megastörigt. Varför är de inte fastsydda?? De tvättas ju ändå med resten av bh'n :arghh:

Jag kan förstå att vissa kanske inte vill ha den där vadderingen alls, och därför vill kunna ta bort den på ett enkelt sätt. Men någon bättre lösning måste det väl ändå finnas?

Man kanske ska bli produktutvecklare för någon bh-tillverkare :D
 
Jag saknar min mamma. Hon, som flera andra i familjen, räknar bort mig ur familjen för att jag har flyttat. Svarar inte i telefon när jag ringer, ringer inte själv, grattar mig av nöden tvungen när jag fyller år (ringer då eftersom jag sa att en mamma faktiskt ringer på ens födelsedag, att gratta på facebook är inte nog från en mamma), köper inte present eller julklapp till mig, men gör till andra syskonen. Jag finns inte längre för familjen. Det enda felaktiga jag gjort var att flytta. Dör jag kommer ingen på min begravning, det är för långt bort. Det har de sagt.

Men jag saknar henne. Jag är ensam, jag har ingen mer än hunden att prata med och jag saknar min mamma. Jag får skylla mig själv eftersom det är jag som orsakade det, men ibland är det slitigt att sakna.
 
Jag saknar min mamma. Hon, som flera andra i familjen, räknar bort mig ur familjen för att jag har flyttat. Svarar inte i telefon när jag ringer, ringer inte själv, grattar mig av nöden tvungen när jag fyller år (ringer då eftersom jag sa att en mamma faktiskt ringer på ens födelsedag, att gratta på facebook är inte nog från en mamma), köper inte present eller julklapp till mig, men gör till andra syskonen. Jag finns inte längre för familjen. Det enda felaktiga jag gjort var att flytta. Dör jag kommer ingen på min begravning, det är för långt bort. Det har de sagt.

Men jag saknar henne. Jag är ensam, jag har ingen mer än hunden att prata med och jag saknar min mamma. Jag får skylla mig själv eftersom det är jag som orsakade det, men ibland är det slitigt att sakna.
Men, nej, absolut inte skylla dig själv.
Det är en absurd och elak bestraffningsteknik att vägra prata i telefon bara för att någon flyttat.
 
Jag kan förstå att vissa kanske inte vill ha den där vadderingen alls, och därför vill kunna ta bort den på ett enkelt sätt. Men någon bättre lösning måste det väl ändå finnas?

Man kanske ska bli produktutvecklare för någon bh-tillverkare :D
Håller med om störningen. På vissa har jag faktiskt sytt ett litet stygn i varje hörn för att slippa att det blir knöligt och felplacerat i tvätten
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 857
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 563
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 457
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 770
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp