Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Jag stör mig på att jag fick ett ryck och ville ta en promenad men jag hittar inte mina hörlurar. Jag har flera par men jag hittar inga alls. Och det leder till ett än större störningsobjekt som är det faktum att jag fortfarande inte kunnat packa upp mina grejer sen jag flyttade ihop med sambon, nu snart två år efter inflytt. Mycket kommer jag inte ens åt för att det är så mycket skit i vägen. Vi rensar fortfarande ur all skit hans ex lämnat efter sig och jag blir tokig på det och röran gör det svårt att göra nånting alls för att det blir kaos i huvudet på mig. Så det blev ingen promenad utan jag blev sittande i soffan istället, som vanligt.
 
Skicka en beställning på några grejer i söndags. Det skulle ta 1-2 arbetsdagar innan det skulle skickas. Har inte fått något än. Är det för tidigt att skicka och fråga var mina grejer är eller är jag gnällig då? Hade velat ha dom nu.
 
Hakar på och undrar varför så många inkompetenta socialsekreterare puttas uppåt till chefsroller?

Efter 25 år som socialsekreterare jobbar jag själv på ett karriärbyte.

Min chef är inte socionom (eller motsvarande) så hon får inte fatta beslut om mer än typ ekonomiskt bistånd. Det är ganska opraktiskt på en liten enhet. Dessutom så märks det många gånger när vi pratar just juridik. Det är tur att vi har en buffert i form av en kompetent biträdande enhetschef 😅
 
Så är det lite i privat sektor också; att vara chef emellan är en väldigt speciell roll där man har dubbla lojaliteter och kan förväntas trolla lite med knäna för att hålla en balans som är gynnsam. Jag kan emellanåt uppleva att personer som inte varit chefer har ganska långt till förståelsen av den arbetssituationen, som är ganska annorlunda och kräver helt andra egenskaper utöver att vara en duktig yrkesmänniska i den bransch man verkar i. Det är, eller ska inte vara, teknisk yrkesskicklighet i branschen som utgör huvudsaklig grund för en chefsutnämning.

Edit; det är också extremt trist om den enda karriärsvägen i ett yrke är att bli chef, eftersom det bara är en av många roller som måste fungera bra i en bra verksamhet.

Jag har full koll på vad som krävs av en enhetschef hos oss och skulle aldrig söka tjänsten själv. Men vi har haft bra sådana också, de måste inte vara dåliga. Den vi har nu skulle säkert fungera bättre i en större kommun där enhetschefen inte behöver ta del av ärenden på det sättet som det är nu. Dvs hos oss måste du ha kunskaper om yrkesutövningen eller lita på dina medarbetare och eftersom nuvarande inte uppfyller någotdera blir det inte bra.
 
Min chef är inte socionom (eller motsvarande) så hon får inte fatta beslut om mer än typ ekonomiskt bistånd. Det är ganska opraktiskt på en liten enhet. Dessutom så märks det många gånger när vi pratar just juridik. Det är tur att vi har en buffert i form av en kompetent biträdande enhetschef 😅
Förstår verkligen att det kan vara väldigt opraktiskt.

Jag har haft flera mycket vettiga och sympatiska biträdande enhetschefer, men det är inte alltid som jag har haft sån tur.
 
Vädret. Jag älskar värme men det går inte med hög luftfuktighet och mitt förbaskade huvud eller kropp heller för den delen. Kan det inte bara vara lite mer lagom :p

Stör mig även på mig själv som var ”tvungen” att traska hem dryga 7 km efter jag varit hos migrän-sjukgymnasten för att jag tillfälligt kände mig lite bättre, sen skulle jag bara handla lite så har gått några km till. Nu är det sju gånger värre istället och jag funderar på nån cocktail av naramig, paraflex, oxascand nu och sen en stilnoct vid läggdags så kanske jag iaf får sova några timmar. Bara det att jag hatar att knapra piller så väntar alltid tills det blir ännu lite mer outhärdligt.
Kunde jag inte bara åkt hem och tagit det lugnt istället :meh:
 
Värken och irritationen vid och i örat resulterade i att läkaren gav mig bannor. Du är transplanterad och har gått med det här över en månad!
Så jag fick starka antibiotika och stränga order att komma tillbaka om det inte blev mycket bättre.

Och ja, aningen bättre är det men jag är TRÖTT. Oerhört trött.
Allt jag borde göra ligger ogjort.
Försöker intala mig att jag är sjukpensionär och att jag faktiskt går på antibiotika. Men det känns inte helt övertygande.
 
Dagens störning är jämförelsevis oerhört mild. Det är brutalt fuktigt i luften bara. :grin:

Jättekonstigt väder hela dagen, tätt dis, ljummet, tryckande och preciiiis på gränsen att börja störtåskregna... men icke. Allt och alla är fuktkladdigt och vi har kört AC:n hemma på avfuktarläge hela eftermiddagen.
 
Var hos tandläkaren pga tandvärk imorse. Stort hål i min kvarvarande visdomstand, så nu ryker den på måndag 🙈 Kunde inte göra det idag pga viktiga grejer på jobbet men nu ilar det som sjutton bara för det... Blev också förvarnad om att den antagligen kan bli svår att få ut. Det känns kul. (Inte)

Blev åtminstone inbokad på en ordinarie kontroll också. Min kära folktandvård har inte låtit mig komma på en sån på 6(!) år...
 
Sådana här bh-toppar, som inte har sydd kupa, byglar etc. utan är en mjuk topp man drar över huvudet bara. De är säkert jättesköna, men varför kan inte vadderingen vara fastsydd, alternativt ha separata "fickor"?

Jag har just tvättat några- helt nya - och jag överdriver inte när jag säger att varenda en hade knölat ihop vadderingarna i en klump som jag måste försöka få på plats genom de små öppningarna i sömmen :cautious: Och så är det något halkigt tyg fastlimmat på vadderingen, som efter en enda tvätt börjar lossna i kanterna.

Finns det verkligen ingen bättre lösning på det här?
 
Max-appen. Senaste veckan har den börjat att hacka. Fruktansvärt irriterande och det är hart när omöjligt att koncentrera sig på vad folk säger.
 
När folk 'stressar' sina parfymer genom att spreja på handlederna och sedan gnugga dem emot varandra. Senast iakttaget med en parfym för tre tusen kronor flaskan på TikTok. Om man nu absolut måste – typ, om man är held at gunpoint – så dabba dem bara försiktigt emot varandra.

Jag vet, dennes pengar och dennes parfym men det gör ändå ont in i min själ att se fin parfym behandlas så bryskt. :D
 
När folk 'stressar' sina parfymer genom att spreja på handlederna och sedan gnugga dem emot varandra. Senast iakttaget med en parfym för tre tusen kronor flaskan på TikTok. Om man nu absolut måste – typ, om man är held at gunpoint – så dabba dem bara försiktigt emot varandra.

Jag vet, dennes pengar och dennes parfym men det gör ändå ont in i min själ att se fin parfym behandlas så bryskt. :D
Sedan jag lärde mig att man inte ska göra så reagerar jag också på detta, speciellt de som verkar försöka starta en eld med sitt gnuggande :D
 
När folk 'stressar' sina parfymer genom att spreja på handlederna och sedan gnugga dem emot varandra. Senast iakttaget med en parfym för tre tusen kronor flaskan på TikTok. Om man nu absolut måste – typ, om man är held at gunpoint – så dabba dem bara försiktigt emot varandra.

Jag vet, dennes pengar och dennes parfym men det gör ändå ont in i min själ att se fin parfym behandlas så bryskt. :D
Blir också superstressad när jag ser sånt. 🙈
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 863
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 567
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 464
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 775
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp