Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Stör mig på mitt immunförsvar, som jag med läkemedel håller nere.

Nu har jag haft ont på ena sidan ansiktet i övr en månad.Började med ett bett strax ovanför örat. Nu har det onda spridit sig till halsen, käkmusklerna och det gör redigt ont.

Tog blodprov imorse och bad om att för prata med en läkare när jag ändå var där. Tio i fyra idag ska jag dit och möta läkare. Antar att det är dags för antibiotika igen. Suck.
Skitkropp.
 
Platsannonser. Att de flesta företag verkar vilja ha en hel avdelning i en person och gärna flera olika kompetenser som att vara både analytiker och kreatör på hög nivå och röra sig sömlöst emellan. Sen ska man också gärna vara prestigelös och kunna kavla upp ärmarna, kunna väldigt komplicerade saker som tar många år att lära sig men med bara ett par års erfarenhet (så de inte behöver betala så mycket för det). Uuuggh.
 
Platsannonser. Att de flesta företag verkar vilja ha en hel avdelning i en person och gärna flera olika kompetenser som att vara både analytiker och kreatör på hög nivå och röra sig sömlöst emellan. Sen ska man också gärna vara prestigelös och kunna kavla upp ärmarna, kunna väldigt komplicerade saker som tar många år att lära sig men med bara ett par års erfarenhet (så de inte behöver betala så mycket för det). Uuuggh.

Om nu resten av avdelningen ska kunna fortsätta slacka så måste de ju ta in högoktanigt material på alla kvarvarandes positioner.
 
Platsannonser. Att de flesta företag verkar vilja ha en hel avdelning i en person och gärna flera olika kompetenser som att vara både analytiker och kreatör på hög nivå och röra sig sömlöst emellan. Sen ska man också gärna vara prestigelös och kunna kavla upp ärmarna, kunna väldigt komplicerade saker som tar många år att lära sig men med bara ett par års erfarenhet (så de inte behöver betala så mycket för det). Uuuggh.
Jag tror det kallas kapitalism
 
Yep. Och så lite okunskap på det. ”Hur svårt kan det vara att göra marknadsanalys, marknadsstrategi, samverka med flera olika avdelningar, producera och distribuera material (grafik, film, bild, copy), sätta kampanj och följa upp mot ROI och KPI.” Äh, en junior person räcker fint..
Jag har för mig att vi producerar 300% mer idag per person, jämfört med 70-talet
 
Ett paket är försvunnet. Enligt appen lastades det på terminalen igår morse, men sen försvann det tydligen..
Har varit in och frågat hos ombudet men de hittar det inte hos sig. Schenker vet ingenting mer än att det lastades igår.

Ska kontakta avsändaren givetvis. Men jag vill ju ha mina grejer! Nu!
 
Platsannonser. Att de flesta företag verkar vilja ha en hel avdelning i en person och gärna flera olika kompetenser som att vara både analytiker och kreatör på hög nivå och röra sig sömlöst emellan. Sen ska man också gärna vara prestigelös och kunna kavla upp ärmarna, kunna väldigt komplicerade saker som tar många år att lära sig men med bara ett par års erfarenhet (så de inte behöver betala så mycket för det). Uuuggh.
Och stresstålig! Och vilja ha dålig lön, gärna 10' under vad som är rimligt för "de söker faktiskt någon utan utbildning och erfarenhet" samtidigt som man ska organisationsutveckla, arkivera, budgetera, följa upp och allt annat som man lärt sig av just: erfarenhet (eller utbildning).
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 861
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 565
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 461
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 774
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp