Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det spelar ju ingen roll att du är hörselskadad, starkt ljud är ju skadligt även om du inte upplever att ljudet är starkt.
Det vet jag, men jag gillar hög ljudnivå på vissa låtar och när det då är mesigt ljud är det rätt störande, för det är ännu mesigare för att jag är hörselskadad.... Och jag är vuxen och tycker själv jag borde få bestämma om jag vill lyssna på vissa låtar högt eller ej. Är trots allt generellt vettig, och ogillar att förpesta öronen med ständig hög volym. Det förstör tjusningen med hög ljudnivå till vissa låtar, viss musik, vissa tillfällen. använder till exempel nc hörlurar med svag lugn musik i när jag pendlar för att slippa allt tjatter och liv, tonåringar och skolungar kan typ aldrig hålla nere ljudnivån vare sig på rösterna eller sina mobiltelefoner så det fixar jag med mina hörlurar.
Här är en pendlarlåt, och även fler med honom väljer jag. Inte hög volym på de låtarna!
 
Jag är så glad över att jag köpte en frysbox när jag flyttade hit. Frysta pizzor får inte plats i min frys jag får plats med 2 rostmacksförpackningar bredvid varandra i lådorna till frysen thats it.
Har funderat på det också, men då kommer nästa störiga problem, var ska den vara? :D
 
Det är kantarellsäsong. Tarantellerna blir kantarellerna och allt blir väldigt märkligt... :D
Jag hade precis tänkt skriva om detta i läsa/skriva/säga fel-tråden, men nu får det bli här istället eftersom jag misstänker att denna trådens kantarellsnack är boven i dramat:

"Du vet hur det går till där borta, kantarellerna drar sig inte för något. De kan vara väldigt våldsamma."

... läste jag i min bok igår kväll. Egentligen stod det kartellerna, inte kantarellerna. Det var ju betydligt mer logiskt än våldsamma svampar, det får jag erkänna!
 
Jag hade precis tänkt skriva om detta i läsa/skriva/säga fel-tråden, men nu får det bli här istället eftersom jag misstänker att denna trådens kantarellsnack är boven i dramat:

"Du vet hur det går till där borta, kantarellerna drar sig inte för något. De kan vara väldigt våldsamma."

... läste jag i min bok igår kväll. Egentligen stod det kartellerna, inte kantarellerna. Det var ju betydligt mer logiskt än våldsamma svampar, det får jag erkänna!
De där kantarellerna är verkligen inte att lita på :nailbiting: ! Och vad vet vi om kantarellernas värld egentligen? De kanske håller på med storslagna planer för att ta över världen.... :D
 
Här kommer en liten rant. Den som vill kommentera något i stil med att smink är tråkigt, onödigt eller så kan scrolla förbi.


Jag gillar att använda mycket krämprodukter när jag sminkar mig. Mycket sånt har en hållbarhet mellan 6-18 månader efter öppnandet. Sen kan en förstås använda grejerna ett tag därefter, vilket jag ärligt talat gör (mascara är undantaget för mig - de kastas när "bäst före" passeras. Punkt.). Förvarar mitt smink i vardagsrummet, men temperaturen kan ju ändå svänga lite eftersom vi bor i ett lite äldre hus - det blir varmt emellanåt på sommaren. Vilket försämrar hållbarheten lite också. Plus att bakterier och grejer växer betydligt bättre i kräm än puder, liksom.
En väldigt stor del - det finns ett par undantag, typ två läpprodukter - av mitt smink är öppnat under 2021-2023. Ett par saker börjar lukta lite märkligt. Kort sagt: jag får nog vackert räkna med att byta ut i princip rubbet inom överskådlig framtid. En del har passerat datum med råge, en del "går ut" typ vid årsskiftet och mycket typ nu.

Jag gillar att sminka mig ibland. Det är kul, jag tycker att det är fint osv osv. Det är positivt för mitt psykiska välbefinnande. Så det är värt det, för mig. Men det är störigt behöva kasta en massa dyra produkter - och att behöva köpa nytt! :arghh::cautious:
 
Här kommer en liten rant. Den som vill kommentera något i stil med att smink är tråkigt, onödigt eller så kan scrolla förbi.


Jag gillar att använda mycket krämprodukter när jag sminkar mig. Mycket sånt har en hållbarhet mellan 6-18 månader efter öppnandet. Sen kan en förstås använda grejerna ett tag därefter, vilket jag ärligt talat gör (mascara är undantaget för mig - de kastas när "bäst före" passeras. Punkt.). Förvarar mitt smink i vardagsrummet, men temperaturen kan ju ändå svänga lite eftersom vi bor i ett lite äldre hus - det blir varmt emellanåt på sommaren. Vilket försämrar hållbarheten lite också. Plus att bakterier och grejer växer betydligt bättre i kräm än puder, liksom.
En väldigt stor del - det finns ett par undantag, typ två läpprodukter - av mitt smink är öppnat under 2021-2023. Ett par saker börjar lukta lite märkligt. Kort sagt: jag får nog vackert räkna med att byta ut i princip rubbet inom överskådlig framtid. En del har passerat datum med råge, en del "går ut" typ vid årsskiftet och mycket typ nu.

Jag gillar att sminka mig ibland. Det är kul, jag tycker att det är fint osv osv. Det är positivt för mitt psykiska välbefinnande. Så det är värt det, för mig. Men det är störigt behöva kasta en massa dyra produkter - och att behöva köpa nytt! :arghh::cautious:
Jag sminkar mig så sällan (med undantag för en färgad ansiktskräm som jag använder mer eller mindre dagligen) numera att jag förmodligen skulle behöva köpa nytt smink VARJE gång om jag skulle följa regler om hur länge det fick vara öppet... :p
 
Det kunde ju faktiskt vara fler saker runt cykeln än att den stod tvärs över trottoaren:

Delvis stulen (hjul, styrstång eller så)

Något gör att det inte GÅR att flytta den åt sidan/mot väggen

Kanske den stod mot väggen när den parkerades, och "någon" har flyttat ut den för att jävlas...
På ena sidan är ingången till en restaurang och på andra sidan är porten till en trappuppgång. Det finns dessutom ett plank några meter bort där man kan låsa fast cyklar och då är de iaf lite ur vägen plus ett helt torg med cykelparkeringar bakom mig.
Alla andra förstog min störning och om du inte gör det så får det stå för dig.
 
Har funderat på det också, men då kommer nästa störiga problem, var ska den vara? :D
Jag har klämt in bredvid skåpet längts ut, men då är köket designat för ett större köksbord egentligen. Mitt är inte jätte stort 4 personers och har + används fortfarande för ett par saker som inte fixade ännu. Förra lägenheten var köksbordet det jag använde att packa upp på när jag handlade nu är köket designat annorlunda så nu används diskbänken och spisen istället ^^.
 
Jag har klämt in bredvid skåpet längts ut, men då är köket designat för ett större köksbord egentligen. Mitt är inte jätte stort 4 personers och har + används fortfarande för ett par saker som inte fixade ännu. Förra lägenheten var köksbordet det jag använde att packa upp på när jag handlade nu är köket designat annorlunda så nu används diskbänken och spisen istället ^^.
Smart! Skulle iofs också här vara istället för mitt bord kanske. jag gör som du och använder det att packa upp på- och avlasta på :D Bor i en tvåa med öppen planlösning på 50 kvm som inte alls är designad till något extra tyvärr. Men kanske har jag plats där jag har micron- lite ommöblering osv kan krävas! Får fundera!

Inte fullt lika stor störning :D
 
Smart! Skulle iofs också här vara istället för mitt bord kanske. jag gör som du och använder det att packa upp på- och avlasta på :D Bor i en tvåa med öppen planlösning på 50 kvm som inte alls är designad till något extra tyvärr. Men kanske har jag plats där jag har micron- lite ommöblering osv kan krävas! Får fundera!

Inte fullt lika stor störning :D
Vardagsrummet då? Där hade jag egen frys i lägenheten.
 
Vardagsrummet då? Där hade jag egen frys i lägenheten.
Öppen planlösning så det sitter ihop, men det finns ju en plats mitt emot köksbordet där jag har ett litet skåp med micro, brödrost och kryddhylla. Man skulle kunna skaffa någon annan form av hylla och ställa den bakom soffan och frys där den stå :) Jag tror inte längre jag har detta som störning, bara grejer för att lösa det saknas nu :D Tack för motiveringen :D
 
Öppen planlösning så det sitter ihop, men det finns ju en plats mitt emot köksbordet där jag har ett litet skåp med micro, brödrost och kryddhylla. Man skulle kunna skaffa någon annan form av hylla och ställa den bakom soffan och frys där den stå :) Jag tror inte längre jag har detta som störning, bara grejer för att lösa det saknas nu :D Tack för motiveringen :D
Ja? Men en del brukar räknas som vardagsrummet och en del som kök. Jag hade soffan i mitten och frysen och bokhyllan bakom.
 
Min "störning" är väl egentligen inte riktad mot de som ägnar sig åt det, utan mot fenomenet som sådant. Hur som helst, så det jag stör mig på (eller, stör mig på att jag stör mig på?) är negativa människor som tycks sakna förmågan att glädjas med andra.

Ni vet, sådana som så fort de får höra en glad nyhet kommer med ett "Ja, men...". De som tar del av någons glädje - på sociala medier eller "IRL" - och i stället för "Grattis!" eller "Vad roligt!" eller vad som är lämpligt, verkar nästan tvångsmässigt leta efter något att klaga på. "Vad kul, men jag såg din andra runda på hopptävlingen och den var inte så bra" eller "Oj, en sån bil hade min granne och den var bara problem" eller något annat som liksom verkar menat att förta glädjen från den som delat med sig.

Egentligen tycker jag nog mest synd om de personer som är sådana, det kan ju inte vara särskilt trevligt att leta "fel" i alla situationer man hamnar i. Men själva fenomenet, det stör jag mig på lite grann. Och så stör jag mig lite på att jag tänker på det och stör mig på det, men den försöker jag i alla fall att kompensera med ett extra stort grattis till den det berör just den här gången :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 880
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 296
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 937
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 727
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp