Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
På en av kollegorna som sagt upp sig och är sur för att hen måste jobba hela sin uppsägningstid då alla andra redan har häcken full och inte kan ta över kollegans ansvar just nu.
Tror ni kollegan gör många knop just nu?

På sagda kollegas chef som inte tar ansvar och ser till att jobbet blir gjort eller tas över av någon och inte heller hör av sig till intervjuade som sökt kollegans tjänst.
 
Att jag tittade på trailern för filmen Smile när den dök upp i mitt flöde någon gång så nu dyker den upp överallt. Bespara mig, snälla! Det börjar bli mörkt ute 😅
 
Att jag inte kan bestämma mig för när exakt jag ska lämna Sverige. Kanske bäst att bara göra det så att det är gjort, och flytta tillbaka om det blir bättre. Men mest av allt vill jag bara sluta tänka på det.

Vilket land/länder tänker du skulle kunna vara alternativ? Jag kommer förmodligen emigrera inom några år men inte så mycket för samhället och politiken (vilket jag tog för givet att du menade, men kanske har helt fel), för jag vet inte om de är bättre någon annanstans egentligen. Känns som de är högervindar i vart man än vänder sig 😔 men kanske handlar om mer specifika frågor för dig, som är bättre i andra länder?

(du får ursäkta om jag helt misstolkat dig 😅)
 
Vilket land/länder tänker du skulle kunna vara alternativ? Jag kommer förmodligen emigrera inom några år men inte så mycket för samhället och politiken (vilket jag tog för givet att du menade, men kanske har helt fel), för jag vet inte om de är bättre någon annanstans egentligen. Känns som de är högervindar i vart man än vänder sig 😔 men kanske handlar om mer specifika frågor för dig, som är bättre i andra länder?

(du får ursäkta om jag helt misstolkat dig 😅)
Jo, det är för samhälle/politik i mitt fall. Kan ta mina alternativ i PM om du vill, finns länder utan högervindar också (än så länge).
 
Nu vill chefen att vi skriver en lapp med förklaring om vi råkar dra över några minuter vid stängning :rage:
Herregud det är inte direkt så att vi vill vara kvar längre än nödvändigt :meh:
För att inte tala om hur många minuter vi totalt sett faktiskt har jobbat gratis vid andra tillfällen
Så jävla småsint :rage::rage::rage:
 
Är lite sur för att jag måste boka om ett läkarbesök på tisdag för att jag har ett obligatoriskt test just då i ”kurskriterier” på min nya kurs som startar på måndag. Allvarligt? Kan inte folk bara ansvara själva över att läsa igenom dom.
 
Har också varit med om det. Så himla störigt, vet de inte om att vi ligger och sover liksom??
Eller hur, dom borde ju fatta att jag jobbar på natten och sover på dagen eftersom min bil försvinner varje kväll. Har inte grannar koll på sånt? 😆

En gång grät jag. Hade glömt att hantverkarna skulle komma mellan 8-16 nån gång och såklart ska in i sovrummet. Åker hem till mina föräldrar och tar gästrummet. Inga gardiner. Fixar det med nån filt så jag inte får solen i ögonen iallafall. Efter mycket om o men typ kl 10 lägger jag mig i sängen och ska precis somna. Då börjar grannen kasta tegelpannor från sitt tak ner i en container. 😐😭
 
Problemet med att flytta till annat land tror jag är att alla länder har sina egna problem. Sådana som man inte upptäcker förrän man är på plats.
Inget land är perfekt, men för min del finns det flera länder där mina rättigheter och säkerhet inte är hotade, där jag inte blir utsatt för hatbrott, där politiker inte är nazister och folk inte heilar åt mig och så vidare. Känns sådär kul att du inte verkar tro att det finns länder som är bättre än så för oss som är utsatta.
 
Stör mig på att jag fått ett mjällutbrott på ett ställe ovanför ena örat, så måste nog tvätta med mjällschampo varje dag ett tag nu. :down:
Brukar annars tvätta håret 1-2 ggr/v så det blir krångligt och tråkigt att tvätta varje dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 558
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 195
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 638
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 867
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp