Stödstrumpor

YaHilweh

Trådstartare
Hur bär man upp dom utan att känna sig modell lite äldre?
Jag går gärna i kjol/klänning sommartid, känner jag mig själv rätt lär jag göra det även som gravid nu i sommar. Då det är skönt att slippa trycket över magen, som blir med jeans. Jag kan se vissa kombinationer, kjol/knästrumpa. Men inte till klänning på samma sätt, snarare enormt osexigt, jag gillar att känna mig snygg. Spelar mindre roll om jag är gravis eller ej :p

Min BM var igår på mig om att jag redan nu behöver skaffa mig ett par eller två. Är bara i vecka 11 men samlar redan på mig vätska, kommer se ut som en ballong i v. 40 :eek:

Det finns stödstrumpbyxor och stöd stay ups också om det skulle kännas bättre för dig? Annars finns ju stödstrumpor i alla möjliga mönster och färger idag. Det finns även i olika nyanser av hudfärgade så du borde inte ha så svårt att hitta några som du tycker om. Det var längesedan de bara fanns i tråkig tantbeige menar jag. Visst ser det inte så snyggt ut med en kort kjol och strumpor som går till knät men lindringen de ger och framförallt allt skyddet de ger mot blodproppar gör att iallafall jag hellre väljer att bära stödstrumpor än att vara utan och då är jag inte gravid utan använder dem jämt eftersom mina ben och fötter svullnar så annars. Jag vill aldrig mer behöva åka in akut med ben som var så svullna att de såg ut som elefantben. Man såg inte ens övergången mellan ben och fot för allt gick i ett och smärtan var extrem. Fötterna var så svullna att det var helt omöjligt att ha något på fötterna så jag fick åka barfota till akuten. Jag är tacksam för att min svärdotter kom och såg eländet för jag hade ingen tanke på att åka till sjukhuset. Jag förstod inte hur farligt det var men min svärdotter som då utbildade sig till sjuksköterska kommenderade ut mig i bilen direkt och körde in mig. Jag fick ligga inne ett tag då och efter det har jag alltid stödstrumpor på mig när jag inte sover. Allt enligt läkarens rekommendation.

Jag går gärna i kjol/klänning sommartid, känner jag mig själv rätt lär jag göra det även som gravid nu i sommar. Då det är skönt att slippa trycket över magen, som blir med jeans. Jag kan se vissa kombinationer, kjol/knästrumpa. Men inte till klänning på samma sätt, snarare enormt osexigt, jag gillar att känna mig snygg. Spelar mindre roll om jag är gravis eller ej :p

Min BM var igår på mig om att jag redan nu behöver skaffa mig ett par eller två. Är bara i vecka 11 men samlar redan på mig vätska, kommer se ut som en ballong i v. 40 :eek:

Du får köpa de som finns i chockrosa och svart eller blå och vitrandiga med röd topp på apoteket. (det finns apotek som bara har hudfärgade men det kanske inte är så dumt till kjol om de är höga) och ha dem stickande upp ur ett par stövlar. Det ser bra ut tycker jag. Det är svårare utan stövlar men kanske med ett par rejäla kängor/lågskor. På vintern gillar jag vinterkängor, yllestrumpor och kjol. Men det är ju inte stödstrumpor då. Till jumpadojor ser det lite skumt ut tycker jag nog. Till jeans är lättare på sommaren (har haft hela året eftersom jag bröt benet förra våren och då svullnar det benet också. Eftersom jag ändå alltid svullnat lite om benen har det varit helt ok! kommer nog att ha ibland ändå.)

På postorder finns ytterligare färger och modeller men frakten tyckte jag var lite väl.

Tåhävningar och jumpa verkar hålla eländet lite borta från fötterna.

Klart man kan få det snyggt! Googla bara "dress + knee socks" så skall du se att det finns mycket snygga kombinationer som innefattar klänning och strumpor. :banana:

Jag har köpt stödtrumpor att ha ffa vid flygresor på vårdväskan *länk borttagen av moderator*

Senast ändrad av en moderator:
Som forum medlem så skulle jag tipsa om att googla på "snygga stödstrumpor" det finns massor av alternativ.

Som moderator så skulle jag uppskatta om ni försökte låta bli att länka till webbshoppar... :D

Som forum medlem så skulle jag tipsa om att googla på "snygga stödstrumpor" det finns massor av alternativ.

Som moderator så skulle jag uppskatta om ni försökte låta bli att länka till webbshoppar... :D

O_o

När en för en gångs skull hade något substansigt att komma med - kinkiga typer de däringa moderaturerna eller det är nog reglerna som är kinkiga ;)

Klart man kan få det snyggt! Googla bara "dress + knee socks" så skall du se att det finns mycket snygga kombinationer som innefattar klänning och strumpor. :banana:

Hmm ganska snyggt, lite japansk skolflickestil :) manga (finns mycket fina japanska knähöga strumpor men de är ju tyvärr inte stödiga, jag har två par sådana också för stövelkant). Mina kjolar är nog tyvärr lite för långa för ballerinaskor, knäsockor, bara ben, kjol stilen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
C
Katthälsa Vet inte vad jag ska ta mig till. Närmar sig kanske bristningsgränsen för mig snart(mår inte bra psykiskt nämligen). Detta är min...
Svar
9
· Visningar
3 599
Senast: Cheeserica
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 723
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar