Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en stocksadel som jag sätter in en bild på.
En stocksadel är ingen westernsadel, det är australiensarnas "svar" på engelsk sadel....
Hoppas du förstod
Är det inte boskapssadlar (stock) vilket många westernsadlar också är? Precis. Man använder dem i arbete ( med boskap)- De är väl inte heller stoppade utan bladsadlar eller misminner jag mig nu kanske Aussiesadlarna är oftast stoppade med bossor precis som de engelska, dom billiga ( Börjes m fl) saknar t o m stoppning o putorna är gjutna i glasfiber,så de är inga bladsadlar som westernsadlarna. Aussiesadlarna med horn är odugliga som ropingsadlar eftersom de har ortspetsar som sticker hästen om det blir sidobelastning i hornet, och down under används mest piska (stock whip) .
Så ligger det till med det!
Ska du använda Börjes Stocksaddle på hästen så ska du också ha en tjock westernpad under. Snällt mot hästen!! sadeln är inte stoppad alls utan har bara ett tunt tyg över glasfibern. Har plockat isär o kollat!Tack, jättebra! Jo, att Börjes inte är någon hit har man ju lite koll på ialla fall när det gäller vissa sadlar. Så är det ju när det är billigt
Sodomi???Dock så betäckte jag min häst --