Stockholmstips önskas!

Bapelsin

Trådstartare
Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan familj och kommer att bo i Gröndal. Vi stannar hela veckan.

Vi ska till Gröna Lund en dag.
Vi ska besöka Spårvagnsmuseet och Livrustkammaren.
Vi har lovat barnen att åka till Mall of Scandinavia.

Nu skulle jag vilja ha tips på andra roliga, spännande, coola saker att göra som inte kostar en massa pengar, eftersom vi har en något begränsad ekonomi.
Vi kommer ta oss runt med kollektivtrafik och vi har som sagt hunden med oss (vi har dock hundvakt några dagar).

Kom med tips! Högt och lågt 😊
 
Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan familj och kommer att bo i Gröndal. Vi stannar hela veckan.

Vi ska till Gröna Lund en dag.
Vi ska besöka Spårvagnsmuseet och Livrustkammaren.
Vi har lovat barnen att åka till Mall of Scandinavia.

Nu skulle jag vilja ha tips på andra roliga, spännande, coola saker att göra som inte kostar en massa pengar, eftersom vi har en något begränsad ekonomi.
Vi kommer ta oss runt med kollektivtrafik och vi har som sagt hunden med oss (vi har dock hundvakt några dagar).

Kom med tips! Högt och lågt 😊
Paradoxmuseet.
 
Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan familj och kommer att bo i Gröndal. Vi stannar hela veckan.

Vi ska till Gröna Lund en dag.
Vi ska besöka Spårvagnsmuseet och Livrustkammaren.
Vi har lovat barnen att åka till Mall of Scandinavia.

Nu skulle jag vilja ha tips på andra roliga, spännande, coola saker att göra som inte kostar en massa pengar, eftersom vi har en något begränsad ekonomi.
Vi kommer ta oss runt med kollektivtrafik och vi har som sagt hunden med oss (vi har dock hundvakt några dagar).

Kom med tips! Högt och lågt 😊

Att bara promenera runt i Gamla Stan är ju spännande med alla trånga gränder osv. Här finns promenadförslag: https://www.walkinstockholm.se/walkinstockholm/extern/gamla_stan.htm

https://www.visitstockholm.se/se-gora/sevardheter/sevardheter-i-gamla-stan/

https://www.freedomtravel.se/2021/03/sevardheter-i-gamla-stan/
 
Senast ändrad:
Skansen? (Dock icke hundvänligt iofs).
Appen ta med hunden är ju rätt bra, där finns flera restauranger osv där man får ta med sig hunden :)
 
Ta en SL-färja ut i skärgården med fika och eventuellt badkläder. Kan vara en mysig hel- eller halvdag vid fint väder.
En SL-färja till Skärgården?

Du menar en Waxholmsbåt?

Tänkte så man inte hamnar fel. SL-färjan går mellan Slussen och Djurgården, inte mycket bad där.

Annars skulle jag också rösta för bad, fast i Årstaviken eller Eriksdalsbadets utebad. Utebadet kostar 20 kr för barn, och är stort och fint. Eller så badar man gratis i Årstaviken bredvid. Finns badmöjligheter på många ställen om man följer vattnet från Skanstull till Tanto. Hunden kan följa med också.
 
En SL-färja till Skärgården?

Du menar en Waxholmsbåt?

Tänkte så man inte hamnar fel. SL-färjan går mellan Slussen och Djurgården, inte mycket bad där.

Annars skulle jag också rösta för bad, fast i Årstaviken eller Eriksdalsbadets utebad. Utebadet kostar 20 kr för barn, och är stort och fint. Eller så badar man gratis i Årstaviken bredvid. Finns badmöjligheter på många ställen om man följer vattnet från Skanstull till Tanto. Hunden kan följa med också.
Eller ormbergets klippbad som ligger i Gröndal. Ett att de härligaste baden däromkring! Trekanten tycker jag känns sunkig.
 
Tack alla för tips på bad och museer 😊

Om det är någon som har tips på något annat tas det tacksamt emot.
 
En SL-färja till Skärgården?

Du menar en Waxholmsbåt?

Tänkte så man inte hamnar fel. SL-färjan går mellan Slussen och Djurgården, inte mycket bad där.

Annars skulle jag också rösta för bad, fast i Årstaviken eller Eriksdalsbadets utebad. Utebadet kostar 20 kr för barn, och är stort och fint. Eller så badar man gratis i Årstaviken bredvid. Finns badmöjligheter på många ställen om man följer vattnet från Skanstull till Tanto. Hunden kan följa med också.
Det var kanske pendelbåtarna som avsågs? De går ju ända till Vaxholm.
 
Spökvandring i Gamla stan
Följ med på en spökvandring och ta del av historia och mysterier i Gamla stan. Under 90 minuter ser du historien komma till liv i legender om sjukdom, mord och givetvis spöken. De mörka gränderna i de äldsta delarna av Stockholm utgör perfekt fond för en gastkramande upplevelse.
 
Roomescape by Fox in a Box
Få lite hjärngympa med ett spännande och klurigt escape-äventyr mitt i Stockholm. Fox in a Box har äventyr för olika smaker; vissa med ett skräck- eller thrillertema som Zombie Lab eller The Zodiac eller toppraffel som Life Sentence och Tesla's Mystery.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 382
Senast: Queen
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 195
Senast: Farao
·
Småbarn Vi ska åka till Stockholm i helgen med våra två 2,5-åringar. Vi kommer bo på hotell och tar gärna emot alla tips ni har om aktiviteter...
2
Svar
20
· Visningar
1 677
Senast: julgrisen
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 175
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp