Tips i London

Tack. Jag har funderat på Airbnb som ett alternativ till hotell men i princip valt bort det pga smidigheten med att få frukost. Men om vi ändå ska fixa egen frukost så kan det ju vara ett alternativ ändå.
Vi har alltid fått jättefin frukost. Men det har inte varit som i Sverige en oerhörd buffé utan man har fått ett fat med tex bönor, bacon äggröra (om man bokat engelsk frukost) och ett ställ med rostbröd rye eller vitt och marmelad o bra starkt te, eller ordinärt kaffe. Vi har älskat det varje gång. Har haft hotell där det ingått. (men en resa fick vi hemsk korv o blodpudding :laugh: men åt äggröran o brödet). Å andra sidan äter familjen nästan allt. Vi har kollat att de har engelsk frukost innan vi bokat.

Jag/vi bor oftast på Airbnb även om det tyvärr blivit rejält mycket sämre med åren (sen finns det ju ideologiska skäl att välja bort det också). I London är det dock jättedyrt. Jag skulle tro att ett hotell av medelstandard ofta är billigare. Jag tycker dock att det är mycket tråkigare att bo på hotell - att få fixa frukost själv tycker jag bara är en del av charmen i ett annat land :)

Men som sagt, vill du bo någorlunda centralt blir Airbnb dock dyrt och man ska titta på bilderna med ett kritiskt öga.
Bodde supercentralt via AirBnB en helg i december och jag tyckte inte att det var dyrt. Betydligt billigare än hotell.
Betalade 1500kr/natt för två vuxna och hade två tunnelbanestationer på 5-8 min gångavstånd och 10 min promenad till Hyde park och Oxford street.

KL
För mig är mat en av de viktigaste orsakerna till att resa så jag skulle aldrig välja en trist och ocharmig hotellfrukost framför att äta frukost eller brunch ute på någon av alla oändliga caféer och restauranger som finns i London.

Gällande resa behöver du inte oyster, du kan betala med ditt vanliga betalkort slänger det har en "blipper"/contactless vilket du håller upp mot läsarn. Kan dock behövas oyster till barnen om de inte har egna betalkort - rekommenderar att du kollar hur man betalar för barn på tfl.co.uk vilket är de som kör all allmänna kommunikation i London

Du har redan fått mycket bra tips. Är det en solig dag tycker jag det är trevligt att hänga och promenera längs med South Bank, så det är det enda jag k
lägger till :)

För mig är mat en av de viktigaste orsakerna till att resa så jag skulle aldrig välja en trist och ocharmig hotellfrukost framför att äta frukost eller brunch ute på någon av alla oändliga caféer och restauranger som finns i London.
Håller med, fast med barn kan det vara skönt att ha tillgång till frukost typ nyss när man vaknar och inte behöva gå iväg.

Tusen tack för alla svar! Buke är bäst :love:
Jag ska spara dem och sätta mig och kolla upp ordentligt.
Tåget till Watford junction är superlätt att ta. Det avgår från London Euston, man kan bara köpa biljett i automat och hoppa på. När man kommer fram är det TYDLIGT skyltat till shuttle-bussen som tar en sista biten till WB studios, vilken ingår i biljetten som någon annan sa.

Vi har bott i Paddington och nära Liverpool street. Finns massor av hotell att välja på, men standarden är helt annan än här. Vad gäller frukost så har vi oftast inte haft det inkluderat utan äter på kaféer eller restauranger. Men om man vill ha det på hotellet kolla vad som räknas in. I värsta fall kan det vara rostat bröd och marmelad bara.

Saker att göra har du redan fått massvis av tips på och det finns hur mycket som helst att göra. Många som vi varit där med har velat gå i Tower bridge och uppskattat det. Man får gå upp och gå igenom bron och har världens utsikt.

Lägger till;

inte värt att bo i ytterområden då a)överlag inte så trevliga som turist och b) tid/pengar att resa in i stan.

Gällande tips på att spara pengar - eftersom du åker med barn så antar jag (??) att matupplevelser inte är jätteprioriterat för dem?
Uk har mycket mer "grab and go" mat i butikerna, så är vädret trevligt kan du lätt fixa en billig och snabb lunch picnic istället för att behöva äta ute.
en "meal deal" kostar runt £4-5 och består i grova drag av en dubbelmacka, en dricka och en 40 grams chipspåse, fast variationer förekommer - jag vet inte så mycket om livet med barn men antar att ibland vill man bara akutmata dem, och då kan du lätt bara hoppa in i närmaste Tesco/Sainsbury osv

Lägger till;

inte värt att bo i ytterområden då a)överlag inte så trevliga som turist och b) tid/pengar att resa in i stan.

Gällande tips på att spara pengar - eftersom du åker med barn så antar jag (??) att matupplevelser inte är jätteprioriterat för dem?
Uk har mycket mer "grab and go" mat i butikerna, så är vädret trevligt kan du lätt fixa en billig och snabb lunch picnic istället för att behöva äta ute.
en "meal deal" kostar runt £4-5 och består i grova drag av en dubbelmacka, en dricka och en 40 grams chipspåse, fast variationer förekommer - jag vet inte så mycket om livet med barn men antar att ibland vill man bara akutmata dem, och då kan du lätt bara hoppa in i närmaste Tesco/Sainsbury osv
Bra tips! Det funkar även att nödmata vuxna med, kan jag meddela. Mina föräldrar älskar att köpa meal deal när de är här på besök :laugh: En typisk sådan där grej man (eller åtminstone inte jag) inte ser charmen med när man bor i det, antar jag.

Bra tips! Det funkar även att nödmata vuxna med, kan jag meddela. Mina föräldrar älskar att köpa meal deal när de är här på besök :laugh: En typisk sådan där grej man (eller åtminstone inte jag) inte ser charmen med när man bor i det, antar jag.

Jag nödmatar mig själv ibland - speciellt om jag är på väg till puben och inte ätit ordentligt ;)

TS - "pret a manger" är också bra för nödmatning, dock något dyrare.

Jag och barnen vill åka till London och (bla) gå på Harry Potter-utställningen. Jag har aldrig varit i London, så ska sätta mig och kolla runt nån dag. Tar gärna emot tips på högt och lågt, tex:
  • Trevliga områden att bo i, jag antar att vi kan hålla nere priset endel om vi tittar på ytterområden. Mysiga hotell med bra frukost?
  • Saker vi verkligen borde göra/se. Kommer ju behöva sålla stenhårt för att inte överboka dagarna.
  • Smarta sätt att hålla nere kostnaden utan att det blir jättekrångligt eller spartanskt.
  • Resan dit. Gällande flygplatser är Landvetter närmsta stora för oss (2h).
Om man inte har något emot mycket folk och trånga utrymmen så kan jag rekommendera London dungeon. Man får uppleva Londons brutala historia på ett väldigt intressant och välgjort sätt. Men har man svårt för mycket folk, att gå "lämmeltåg" utan att se någon väg ut och inte veta när det tar slut, så ska man nog inte gå det. Jag har problem med alla dem punkterna och har nog aldrig varit så stressad i hela mitt liv 😄 Men sambon har inte några problem så för honom var det lugnt.
Beror nog på hur gamla barn du har också, har du lite större barn så kan de säkert gilla det.
När jag var där var det folk med barn i 4 års åldern och de var ju livrädda stackarna.

Vad bra att jag skriver att jag rekommenderar något och sedan bara skriver negativt om det 😂🙈
Men det är otroligt bra gjort med jätteduktiga skådespelare osv. London har ju en väldigt intressant historia med allt från pesten till Jack the ripper.

Just ja, skaffa Oyster card så kan ni använda det på bussar osv sedan. Otroligt smidigt. De kan sedan bara fyllas på om man åker till London igen, vi köpte våra på Victoria station om jag minns rätt.

Senast ändrad:
Om man inte har något emot mycket folk och trånga utrymmen så kan jag rekommendera London dungeon. Man får uppleva Londons brutala historia på ett väldigt intressant och välgjort sätt. Men har man svårt för mycket folk, att gå "lämmeltåg" utan att se någon väg ut och inte veta när det tar slut, så ska man nog inte gå det. Jag har problem med alla dem punkterna och har nog aldrig varit så stressad i hela mitt liv 😄 Men sambon har inte några problem så för honom var det lugnt.
Beror nog på hur gamla barn du har också, har du lite större barn så kan de säkert gilla det.
När jag var där var det folk med barn i 4 års åldern och de var ju livrädda stackarna.

Vad bra att jag skriver att jag rekommenderar något och sedan bara skriver negativt om det 😂🙈
Men det är otroligt bra gjort med jätteduktiga skådespelare osv. London har ju en väldigt intressant historia med allt från pesten till Jack the ripper.

Just ja, skaffa Oyster card så kan ni använda det på bussar osv sedan. Otroligt smidigt. De kan sedan bara fyllas på om man åker till London igen, vi köpte våra på Victoria station om jag minns rätt.
Madame Tussauds är klart sevärt men dyrt som tusan.

Lägger till;

Mina barn gillar mat och det du beskrev skulle verkligen inte gå hem hos dem :laugh: Men det löser sig absolut, vi brukar plocka ihop egna picnicgrejer och sånt.

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 811
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 792
Senast: Luleå
·
Övr. Katt Vi ska på utställning nu i helgen & jag tänkte ta med min fertila hanne, hans mamma & hans moster som båda går på p-piller. De har...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: Tina Hellman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka