Stockholmshjälp

Pancakes

Trådstartare
Ska på kryssning från Stockholm och det har blivit bestämt att vi ska åka tåg upp. Hur tar man sig lättast centralen - hamnen kollektivt? Hur mycket tid behöver man? Jag har absolut ingen aning. Hjälp?

Båten går en lördag kväll om det gör någon skillnad.

Sv: Stockholmshjälp

Om det är Tallink silja du ska åka med har de bussar vid Centralstationen som släpper av vid res Båt

Tegelvikshamnen eller Värtahamnen? Det går bussar från Cityterminalen till båda hamnarna. Vill man åka kollektivt så åker man t-bana eller buss till Slussen om man ska till den förra och t-bana till Gärdet om man ska till den senare.

Tunnelbana till Slussen från T-centralen. Slussen har tre uppgångar, välj den där det står Bussar Nacka/Värmdö Saltsjöbanan. Från slussen kan man promenera långs med Stadsgårdskajen eller ta buss en hållplats till Londonviadukten. Det finns gott om trafikvärdar som kan peka ut riktningen om ni ska gå eller tala om vilken/vilka bussar ni kan ta. (Vilket är i stort sett alla bussar som går från Slussen.)

Ett litet tillägg om du åker buss från Slussen. Du kan inte ta någon Värmdöbuss, de som stannar på plattformen längst bort. De bussarna stannar inte vid Londonviadukten. Men det finns många Nackabussar du kan ta.

Det verkar bli billigast att åka med Transferbussen från Cityterminalen direkt till Vikingterminalen. Det kostar 70 kr t/r. Den billigaste enkelbiljetten med SL kostar 36 kr.

Eh, just det :o

*KL

Hur långt innan avgång är lämpligt att vara på plats? Jag har aldrig varit på kryssning innan utan är total novis, som kanske märks...

Liknande trådar

Fritid Min plan A gick inte vägen då ett hotell i Gävle erbjöd inte spa-paket under sommaren, Högbro bruk hade inte nått som passa dom dagarna...
Svar
4
· Visningar
280
Senast: Entourage
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 753
Senast: sjoberga
·
Samhälle Ska på ett julbord på Lilla Essingen imorgon. Primusgatan 116. Sitter och kollar hur jag ska ta mig dit. Hade tänkt mig kollektivt med...
Svar
13
· Visningar
1 190
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 401
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar