Stockholms hundmässa

Silver Girl

Trådstartare
Jag tänkte åka upp till Stockholms hundmässa i december. Funderar över vad jag skulle missa om jag inte kommer dit förrän lunch lördag (dvs åker upp lör fm och sparar in en hotellnatt).
Finns inget program ute än, så jag undrar om det ändrar sig mycket från år till år? De raser jag är mest intresserad av är på söndagen, men jag vill gärna också se lydnadstävlingen och agilityn.

Tar också gärna emot allmänna tips vad man inte ska missa och andra saker att tänka på.

Jag har för mig att programmet brukar vara väldigt likt mellan åren. Nu är jag ingen flitig besökare där, men när jag gått runt så har en dag på utställningen känts som om den räckt till gott och väl :p

Agilityn är ny för i år (nygammal?) Så där vet jag inte. Freestyle brukar börja rätt tidigt.
Överlag tycker jag utställarna är alldeles för duktiga på att plocka ihop tidigt. Jag brukar spendera en heldag där per år, du har ju söndagen också men annars skulle jag inte rekommendera bara eftermiddag där, halva mässan är utställning mm som är klart tidigt.

Jag tänkte åka upp till Stockholms hundmässa i december. Funderar över vad jag skulle missa om jag inte kommer dit förrän lunch lördag (dvs åker upp lör fm och sparar in en hotellnatt).
Finns inget program ute än, så jag undrar om det ändrar sig mycket från år till år? De raser jag är mest intresserad av är på söndagen, men jag vill gärna också se lydnadstävlingen och agilityn.

Tar också gärna emot allmänna tips vad man inte ska missa och andra saker att tänka på.
Agilityn kör Internationell agility 3 på lördagen alla storlekar samt Hopp 3 Large. På söndagen är det Hopp 3 small & Medium. Det ska vara någon inofficiell cup med som jag inte vet när den ligger.

Tack för info! Någon som vet när lydnadstävlingen är? Eller när programmet brukar komma ut?

Skulle gärna boka resa och boende ganska tidigt för både pris och vara säker på att få tider som passar.

Jag kan säga som flitig besökare sedan vagnsåldern (tack mamsen) att förmiddagarna såklart är trevliga och intressanta om man vill titta på detaljnivå (vare sig det är agility, lydnad eller utställning). Men det som är extra kul med just Stockholms Hundmässa är ju finalerna i stora ringen, det är inte många tillfällen om året det är så påkostat och så härlig stämning :)

Så mitt tips är: Åk dit till lunch som du tänkt (om inte just lydnaden är på morgon/fm lördag såklart), knalla runt och titta på alla montrar, hälsa på hundarna vid rasklubbstorget, ät lite brända mandlar, prata med hundägare som är ute och botaniserar (eftersom bedömningarna/tävlingarna är på förmiddagen har folk börjat slappna av först framåt lunch, innan är det rätt spänt, haha) och njut sedan av finalerna. Sedan får du bägge världar på söndagen!

Vad jag tolka utifrån hemsidan http://www.skk.se/sv/stockholm-hundmassa/ så verkar lydnaden pågå hela helgen. På freestylen har de skrivit att det är på lördagen, men inget på lydnaden, då bör det vara båda dagarna känns det som. På agilityn står det "hela helgen". Jag skulle tro att hela programmet kommer ut framåt mitten av oktober faktiskt.

Det här är min favorithändelse på hela året, tjoho! :banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 196
Senast: LaMagia
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 062
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag ska åka till Stockholm international horse show för första gången. Trots att jag har ridit i långt över 20 år har jag aldrig lyckats...
Svar
7
· Visningar
1 265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka