V
Vivaldi00
Förra våren köpte jag ett då 17 årigt hbl sto som aldrig haft föl innan. Jag gillade stammen och temperamentet och tänkte chansa och försöka betäcka henne. Hon kördes till hingst och tog sig direkt på första semineringen! Hon kollades med ul på 16 dygn, allt var ok och jag tog hem henne. När fölavgiften skulle betalas (på 90 dygn) tog vi ut vet för att ul henne igen. Besvikelsen var stor när vi fick konstaterat att hon inte längre var dräktig. Jag trodde att hon helt enkelt var för gammal för att få sitt första föl så jag annonserade ut henne billigt som familje/promenadhäst. Men jag har ännu inte hittat någon köpare. För ett tag sedan började jag tycka att hon var så väldigt rund om magen, men hästarna har fri tillgång på grovfoder så jag tänkte att hon har nog bara ätit för mycket. Men idag såg jag att hon har fyllt juvret (hon var seminerad 29/5)!! Kan hon ändå vara dräktig? Hur vanligt är det att vet missar fostret vid 90 dygn? Tänk om jag hade sålt henne billigt....Vad händer nu, jag har ju skickat intyget om att hon inte är dräktig till hingsthållaren. Jag blir ju jätteglad om hon är dräktig men samtidigt är det inte roligt om ul är så osäkert. Är detta vanligt??