sto familjer?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaAndersen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 060
C

CeciliaAndersen

vad innebär sto familj? jag ska kolla på 2 stycken, 2,½ åringar som kommer båda från sto familj 20 och har 6 generationer elit på sina mammors sidor.
vad innebär detta? nått bra antar jag ;)

Sv: sto familjer?

tycker du det är en bra stofamilj? :)
vad är det för stam på din?

vad innebär 6 generatiponer elit på mammans sida? vad ska stoet ha gjort för att kallas elit?

Stoet behöver inte ha gjort något alls för att få elit, det är hennes avkommor som ska ha presterat tillräckligt.

vad ska avkommorna ha presterat då? finns det nått annat än elit som stoet kan utnänmnas till?

Olika prestationer får olika poäng, och sedan läggs de ihop.

Elit är det högsta avelsvärde ett halvblod kan få.

vad säger du om detta då:
Tornesch-Solid-Cavalotti. 6 generation ELIT på mammans sida. kommer från sto familj 20.

eller:
Aerline H-Cardento-Solid. 6 generationer ELIT på mammans sida. kommer från sto familj 20.

båda hästarna är 2,½ år.

vad tror du det blir för individer om man går på stammen?

Tornesch-Solid-Cavalotti, dens mamma har även 42 p och är AB premierad.

tycker du det är en bra stofamilj? :)
vad är det för stam på din?

Min häst hör nog till en annan gren än dina. Men överlag så har de här hästarna som jag fött upp i den familjen varit väldigt användbara, riktiga multitanger och förhållandevis lätt sålda.

Stammen på fuxen är: e.Lambourgini u. Antonia II e. Kaliber - Sonny Boy - Frondeur

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 081
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 040
Senast: Freazer
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
706
Senast: tara
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka