sto avgift

Y

yodi

jag var ine på asvh`s hemsida och kollade avgifter för regestrering och pass, jag läste då att det var en tillägs avgift om man inte hade betalt stoavgiften, vem är det som ska betala den och när var och hur :confused:

Hingstägaren skall betala in den till sitt registrerande förbund..Inom arabhästar får jag en faktura från ARAB (Arabhäst Registratur AB) 200:-/sto. Sedan betalar ARAB in detta till SH i sin tur....ARAB utöfr bara tjänsten i vårt fall...
Kanske olika inom olika förbund...Hör med Din hingstägare...

I de flesta fall så tar hingstägaren ut denna avgift från stoägaren och betalar den sen vidare till "dit den ska" (olika beroende på ras - för mina shetlandshingstar så faktureras avgifterna direkt från SH).
OM den betalts separat eller ingått i språngavgiften bör framgå av kvittot/fakturan från hingsthållaren/-ägaren...

Liknande trådar

Tjatter Någon som gift sig på Drop in vigsel? Vi snubblade över info om att det ska hållas i en kyrka nära oss i sommar och det känns som att...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: WBanna
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
5 257
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 506
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Jag har hittat ett riktigt fint sto på ett "polsk hästnet" och är i kontakt med säljaren. Dock är jag stressad över logistiken kring att...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka