stjälpa ist för att hjälpa? tråkigt tycker jag!

J

__Jeanette

vet inte riktigt om jag har plaserat tråden rätt men, jag har hängt här på buke ett tag, dock inte skrivit så mycket men, och detta är en av anledningarna :
Man skriver en tråd och vill kanske ha svar på en fråga eller ha hjälp med någonting, enligt mig så är ingen fullärd och älskar att ta del av andras åsikter.- Dock har jag läst allt för många trådar där folk skrivit in en helt serriös fråga och undrat någonting och det många då gör är att låta nervärderande och som om dom/man vore dum för att man frågar.. Borde vi inte istället försöka hjälpa varandra?? är det jag som har missuppfattat vad ett forum är eller?

Ville bara dela med mig lita av mina tankar, tycker att det vore roligare både att läsa och att skriva om man hjälpte varandra och uppmuntrade ist för att stjälpa varandra..

/ J

Sv: stjälpa ist för att hjälpa? tråkigt tycker jag!

jo jag tycker också att man ska försöka hjälpa varandra. det är väl därför folk skriver, för att dom undrar över något och vill ha svar på sin fråga

håller helt med!

har man bara dåliga kommentarer och översittar-mannér kan man ju faktiskt bara låta bli att svara! :idea:

jag vet inte hur många ggr jag har skrivit att man ska vara snäll mot varandra å äta bullar och dricka saft å kramas som en annan mamma, på en tråd om något seriöst.:D

man ska vara snäll och hjälpa varandra!:rofl:

Mycket av det rör hierarkin på forumet.
Vissa användare som intagit vissa "roller" får ett helt annat bemötande än andra användare. Har du lagt märke även till detta?

Många nya har det lite knaggligt,vilket är förståeligt. Man ska ju trots allt slå sig in i något liknande ett fullsatt, kackligt vardagsrum, och har såklart massvis att bevisa. Detta brukar dock gå snabbt bara man är medveten om hur man för sig på forumet och uttrycker sin tydligt i text. Många hackar tex på folk i rena sakfrågor för att de inte stavar så väl.

Men även etablerade användare kan få rig en rejäl (och obefogad) känga om de dabbat sig i någon tidigare tråd. Detta misstag kan faktiskt hänga med hur länge som helst.

det har jag med märkt... inte alltid nån lyssnar på mig när jag startar ny tråd....

Mycket av det rör hierarkin på forumet.
Vissa användare som intagit vissa "roller" får ett helt annat bemötande än andra användare. Har du lagt märke även till detta?

Många nya har det lite knaggligt,vilket är förståeligt. Man ska ju trots allt slå sig in i något liknande ett fullsatt, kackligt vardagsrum, och har såklart massvis att bevisa. Detta brukar dock gå snabbt bara man är medveten om hur man för sig på forumet och uttrycker sin tydligt i text. Många hackar tex på folk i rena sakfrågor för att de inte stavar så väl.

Men även etablerade användare kan få rig en rejäl (och obefogad) känga om de dabbat sig i någon tidigare tråd. Detta misstag kan faktiskt hänga med hur länge som helst.

:bow::bow:

Och så fort det kommer en ny användare blir denne utpekad som troll på direkten nästan..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 556
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 948
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 237
Senast: Blyger
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar