Stirrar in i hörn och dregglar

Norna

Trådstartare
Min hund har nyligen lagt till sig med en lite märklig vana.

Han ställer sig och stirrar in i två specifika hörn när det drar sig mot läggdags. Ibland dregglar han, ibland inte.

I övrigt så är han pigg och glad. Han äter och ter sig som vanligt.

Kan han ha fått en hjärnskada? Ministroke?

Försökte googla men hittade ingenting. Någon annan som varit med om liknande och har tips?

Mvh, Norna

Sv: Stirrar in i hörn och dregglar

Hur gammal är hunden? Stor eller liten? Hur bor ni (villa/lägenhet/hus på landet)?

Om hunden är gammal kanske det kan vara tecken på demens. Han kanske hör ljud i väggen / utanför väggen om det alltid är samma hörn. Han kanske mår dåligt just då. Om han får mat tidigt på kvällen så prova att ge en miniportion en halvtimme innan han brukar gå och ställa sig i hörnet. Även hundar kan få tandsten/tandvärk/tandlossning. Dreggel kan tyda på att de har ont i munnen/halsen. Något kan ha fastnat mellan tänderna eller i tandköttet så att det gör ont ibland. Det hade nog inte varit fel att göra en seniorkoll hos veterinären om hunden är några år eller äldre/gammal.

Är hunden helt i sin egen värld? Lyssnar den på er under dessa stunder? Jag kan inte så mycket, men det låter som en frånvaroattack.

Jag hade kollat upp det med vet.

Min hund har nyligen lagt till sig med en lite märklig vana.

Han ställer sig och stirrar in i två specifika hörn när det drar sig mot läggdags. Ibland dregglar han, ibland inte.

I övrigt så är han pigg och glad. Han äter och ter sig som vanligt.

Kan han ha fått en hjärnskada? Ministroke?

Försökte googla men hittade ingenting. Någon annan som varit med om liknande och har tips?

Mvh, Norna

Låter som du har möss i väggarna, som hunden lokaliserat;)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: Asko
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 245
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Min sjuåring kissar på sig nästan dagligen. Vi har efter rätt lång väntetid fått en tid till barn-ungdomsmottagning, men att det nog...
Svar
18
· Visningar
3 083
Senast: Badger
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 657
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar