Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har köpt en ny hoppsadel där man kan välja hur man vill ha stiglädren under eller ovanpå kåpan, hur brukar ni ha? Har just nu under, kanske det slits mindre på kåpan då.
Håller med Carran82, för din säkerhetsskull är det bättre att ha dom som vanligt och inte under kåpan.
Vill du minimera slitaget kan du köpa bra läder från Amerigo, Prestige etc. Jag gillar bäst Prestiges nylonförstärkta läder.
Jag har lagt mina UNDER på hopp sadeln, har flugit av många gånger och har aldrig fastnat, även en gång har stiglädret ploppat löst. Jag har bra säkerhets stigbyglar som släpper om man ramlar. Mkt snyggare att ha dem under och du håller sadeln "finare"...
för säkerhets skull bör du ha den ovanpå och dessutom slits kåpan mer om du har dem under, då står sadelkåpan ut litet där och dina ben nöter istället på utbukten på kåpan,
ha dem över både för säkerheten och för sadelns skull!
Trädgård & Växter Delade min chokladmynta idag. En halva får bo kvar i lerkruka, den andra bor i en ampel.
Ska dela ingefärsmyntan med. Den är större så...
Lantbruksdjur Nu svarar jag dig långt efter din post. Men prokolin används väl främst på hund och katt, alltså djur som äter andra djur. Får äter ju...
Hästhantering Ja så är det ju. Men så länge folk skriver annonsen med ärliga ord utan att försöka dölja saker så vet man vad man har att göra med. ”En...