Stigbyglar, storlek?

T

Tind

Hur många cm är vanliga stigbyglar storlek dam? Ska köpa nya och glömde mäta mina gamla innan jag åkte från stallet, och vill inte köpa för stora på jag hatar förstora stigbyglar, vill såklart inte köpa försmå heller? Mina skor är 10 cm på bredaste stället, funkar 11 cm då?:)

Sv: Stigbyglar, storlek?

Det blir nog ett par 12 då, men ska nog mäta mina gamla för säkerhets skull innan jag beställer, men frågan är hur man mäter, innanför stigbygelsidorna (alltså platsen foten har att röra sig på), eller utanför, kant till kant?

Kl på en urgammal tråd, men det var hit jag kom när jag googlade. ;)

Hur breda är egentligen herrstigbyglar?
Sambon vill ha nya, och just de han vill ha anges bara som 110
och 120 mm.

Är det dam och herr, eller junior och dam?

Kl på en urgammal tråd, men det var hit jag kom när jag googlade. ;)

Hur breda är egentligen herrstigbyglar?
Sambon vill ha nya, och just de han vill ha anges bara som 110
och 120 mm.

Är det dam och herr, eller junior och dam?
junior och dam är jag rätt säker på, köpte juniorintec, de är 11 cm. herrintec har jag för mig är 13

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
688
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 265
Senast: Bison
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 242
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 419
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka