stigbygelproblem

cowgirl81

Trådstartare
hehe är dum jag vet:confused: , men jag är ny på westernsadlar och funderar hur jag ändrar på dom så de blir längre eller kortare, inget är ju som på vanliga sadlar, :angel: så finns de nån underbar person där ute som kan hjälpa mig, :crazy:

Sv: stigbygelproblem

inget e lätt innan man lärt sej;) Ska försöka förklara, längst ner på fendern (stiglädret) sitter det nog en mettal bricka. håll emot i stigbygeln å dra brickan uppåt, nu visar sej själva spännet. det är då bara att byta hål, glöm bara inte att sätta tillbaks metall spännet igen när du är klar! Lycka till!

Sv: stigbygelproblem

kan också vara som på en sadel jag ridit i...att det under själva "kåpan" sitter remmar med hål i som är dolda under en slags kåpa där ändrar du längden o sen precis ovanför stigbygeln sitter som ett spänne runt som du lossar när du ändrar o sen sätter dit igen...går typ inte att göra från ryggen på hästen...förstår du hur ja menar? alla sadlar är ju olika så de är svårt o säga hur just du ska göra...men kika o gissa lite:) pröva dig fram :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 450
Senast: Sedna
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar