stigbygel innanför kåpan!?

Sv: stigbygel innanför kåpan!?

Jag är inte så säker på att konstruktionen på alla sadlar innefattar just stigläder utanpå kåpan. På en av mina sadlar går det inte att fästa stiglädret under kåpan. Det går utmärkt på de övriga. Alltså verkar det då vara tänkt att man ska få välja stiglädrets placering själv.

Jag tänker inte försöka övertyga dig om motsatsen. På en sadel där det inte går att fästa lädret ovanpå kåpan är det naturligtvis en annan konstruktion än på de med en krämpa som är tänkt att lösa ut.

Jag förutsätter faktiskt att finns valmöjligheten så är det tänkt just att man ska få välja själv. Något jag uppskattar, det fria valet alltså.

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 368
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hade turen att unghästen passade i min Frank Baines när jag red in henne, men hon växte ur den rätt fort och jag fick tag i en ett hack...
Svar
8
· Visningar
1 481

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka