Stigandi fra saudarkroki

_Aldís_

Trådstartare
Är det fler som har honom som pappa till sin häst?? skulle vara jättekul att se bilder och gärna vilja veta hur dom är till sättet mm mm...:)

Sv: Stigandi fra saudarkroki

Åh vad kul!
Min är efter Stigandi. Han heter Brjánn frá Langhúsum och är född 99. Han är ascool i all hantering, bryr sig inte om något. Blir aldrig rädd för något när man är ute och rider. För några veckor sen sprang två vildsvin över vägen typ 10 meter ifrån oss och han saktade in och tittade men brydde sig inte nämnvärt.
Han är välrest med låååång hals. Har helt okej gångarter med mycket trav. Men passen har börjat komma nu också, fast den är inte tränad.
Bifogar några bilder på honom :D Bilderna från tävlingen är från i helgen.

Bildbomb!! :banana:
20253041.jpg

20253518.jpg

19955677.jpg

20004409.jpg

20004292.jpg

Länk till mina bilder www.fetange.pixbox.se och länk till en fin galoppbild :D http://www.tanderssonfoto.se/gallery/080503/03/IMG_5394.jpg

Glömde!
Han är u: Hervör frá Brimnesi som är ett fyrgångssto och själv är han 142 cm hög. :D

åh han är superfin!!!:love: han ser precis ut som mitt sto!! exakt samma färg tom!!! :)häftigt!! vad roligt!! nu har jag tyvärr inga bilder på min donna ännu efersom jag inte haft henne så länge... men ska försöka få fram några lite längre fram...min dam är väldigt speceill i ridningen...vet inte om det har med stigandi att göra men har hört att dom kan vara lite speciella??!!
i stallet är hon däremot en riktig pärla!!:love:

Min är absolut inte stökig att rida. Han kan däremot bli sur om det sätts för mycket press på honom, då vill han gärna upp på bakbenen. Men det händer väldigt sällan, han är väldigt samarbetsvillig och försöker förstå vad han ska göra. Det är när han inte fattar som han blir sur :p

Min är absolut inte stökig att rida. Han kan däremot bli sur om det sätts för mycket press på honom, då vill han gärna upp på bakbenen. Men det händer väldigt sällan, han är väldigt samarbetsvillig och försöker förstå vad han ska göra. Det är när han inte fattar som han blir sur :p

hm det känner jag igen...damen har oxå varit lätt i framdelen några gånger..;) har du köpt honom från island??

Förresten hur gick det på tävlingen!?? blev aldeles till mig över likheterna...;)

Vi köpte honom av en tjej som importerar för att sälja vidare i Sverige. Han kom till Sverige den 15 juni 2006 och vi köpte honom i början av september samma år.
Det gick jättebra på tävlingen! Vi kom tvåa i både fyrgång och tölt med finalpoäng på 5,54 i fyrgång och 5,5 i tölt :D (Det var en lättklasstävling.)
Jag vill se bilder på din häst!

Hans gård har en hemsida. Har för mig att de använt Stigandi rätt mycket. Dom har en helsyrra till Brjánn, ett ungsto. Fast jag har inte sett någon bild på henne. Men det kändes kul att de valde att göra den kombinationen igen, då måste han ju blivit lyckad :D

www.icelandichorse.is

Vi köpte honom av en tjej som importerar för att sälja vidare i Sverige. Han kom till Sverige den 15 juni 2006 och vi köpte honom i början av september samma år.
Det gick jättebra på tävlingen! Vi kom tvåa i både fyrgång och tölt med finalpoäng på 5,54 i fyrgång och 5,5 i tölt :D (Det var en lättklasstävling.)
Jag vill se bilder på din häst!

okej så han kommer oxå från den gröna ön:) jaha vad kul!! Grattis!!:bump:

ja jag ska försöka lägga in lite bilder ikväll..har bara på mobilen men det borde gå??!:confused:

Klicka på ikonen "Infoga bild", det är som en liten bild av ett landskap på den. Ett berg och en måne eller nåt. Sen klistrar du i adressen till bilden där.

pic_show_id19502234.html

Min häst har Stigandi som farfar :)
Gården där hon kommer från på Island och där jag även jobbat var förut delägare i honom.

Min häst Svalur har Stigandi som morfar. :):D
Stigandi blev hederspremierad mot Landsmót 98, lite kul att ha en Landsmóthingst i stamtavlan. :);):D

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 651
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 338
Senast: skiesabove
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 311
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar