Sticklingar.

Viva

Trådstartare
Jag hittade en forellbegonia någon kastat ut. Nu verkar den må bättre, det kommer nya friska blad och skott. Att något överlever hos mig är beundransvärt så skulle gärna ha flera i framtiden och överväger att ta sticklingar efter denna, men hur gör jag? Läste något om att våren var bästa tillfället men klipper man bara av en bit och sätter i vatten? Eller jord?
DSC_0036.webp

Kanon!
Jag har fått höra av just begonior är svåra.

Jag vågar ju inte svära på att det stämmer eftersom jag inte testat. Men det stod på ett flertal olika sidor att begonior var enkla att ta sticklingar av, så jag hoppas att det verkligen är så. 😇

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 171
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 803
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka