Sticka sockor

videnlis

Trådstartare
Har fått iver att sticka sockor igen då jag kom ihåg hur hälen stickas.
Skulle vilja sticka ett par sockor med en töltande islandshäst på fotryggen. Hur har ni stickat?
Har någon bilder att sätta in? Eller är det bara att ta fram papper och penna och försöka sej på att fixa mönstret själv? Enkelt skall det helst vara.. med lite fladder i man och svans ( lösa trådar? )

Tror kanske du får bättre svar på hem och hobby eller på ett annat forum. Kan tipsa om ravelry ifall du inte redan hittat dit.

Har inte stickat sockar men virkat en mössa med egendesignade töltande Islandshästar. Numera stickar jag också men har inte gjort något med hästar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 515
Senast: Sonic76
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 477
Senast: Barbabelle
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka