Steves Friend xx

J

jejje

Finns det någon som vet något om fullblodshingsten Steves Friend xx? Vet när han föddes och kom till Sverige men hur länge var han verksam i avel, när dog han, var i Sverige stog han, hur många ston betäckte han osv?

Var hittar man bilder på honom?
 
Sv: Steves Friend xx

Jag hade en häst på foder efter honom .... Han va hel go...

Hade en häst tidigare i samma stall med honom som pappa. Han va hel snäll men massa pigg precis som min.
 
Sv: Steves Friend xx

Han liv slutade på midsommardagen 2002. Han blev 28 år gammal.
Inte illa för en hingst som tävlat i toppen i USA, var bla 5:a i Kentucky Derby och seger i Hollywood Derby (grupp 1) och sedan flitigt använd som avelshingst!
 
Sv: Steves Friend xx

Jag äger en avkomma efter steve's friend ihop med min mamma. Joke heter hon, född 1995 och sprang totalt 16 lopp under sin karriär som galoppör ;) Hon är så mysig i sättet och helt underbart pigg att rida!

P1010143.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Steves Friend xx

Har Steves Friend ej gett mkt bra hopphästar??

Jag har en 5 åring jag tror mkt på med honom som morfar. Jättefin.

Trodde han gav bra ridbarhet o hopp....?
 
Sv: Steves Friend xx

Hej jag har ett sto e landlord ue steves friend XX riktigt trevligt sto, med plus för hennes goda galopp!! =)
 
Sv: Steves Friend xx

Han har ju en avkomma i GP dressyr (Nashville xx), men jag vill minnas att han lämnat en del bra i H/F också. Hade massor hopskrivet i min stationära dator men den dog nyligen... Borde ha infon nån annan stans dock.

Min syster hade ett litet men mycket bra fullblodssto efter honom. Tyvärr bröt hon benet/ryggen efter att ha gått omkull i hagen när hon gick med sitt 5:e föl. De avkommor hon lämnat är bra:
Nr 1 e halvblod - gått typ LA i alla discipliner, idag skolhäst på fälttävlansgymnasium
Nr 2 e halvblod - 4a BT F som 5åring, finalist som 6-åring, gått ** F och är nu dräktig
Nr 3 rent fullblod - gått LA dressyr, bör gå högre. Mkt namnkunnig tränare uttalade att det är en häst med GP kapacitet. Hoppar bra. Har vart önskemål om att den ska visas för halvblodsavel.
Nr 4 rent fullblod - ej tävlad, bra gång, nu dräktig
Nr 5 rent fullblod - hos westernryttare, ska avelsvärderas för Quarter i år vad jag vet

Mvh Cissi
 
Sv: Steves Friend xx

Jippie, har lyckats få fram mitt dokument där jag har en massa info om Steve's Friend! :) Min gamla dator kraschade ju.

Det finns en hel del info inlagd på:
http://www.sporthorse-data.com/d?i=10280545

Jag tänkte komplettera det. Verkar vara så att rätt namnkunniga uppfödare upptäckt Steve's Friends döttrar ganska sent, det är en hel del hästar födda typ efter 2002 som har honom som morfar. Verkar vara intressant stam...

Många döttrar har satts in i halvblodsaveln i alla fall. Väldigt varierande storlek vad jag sett från typ 154 till 168.

Mer info kommer som sagt att läggas in.

Mvh Cissi
 
Sv: Steves Friend xx

Vi hade en dotter efter honom, Avant Tous.
Sprang in lite grand. Den dagen min dotter skulle köpa
henne, det var efter ett löp. Vi skulle satsa på henne
men glömde. Avant Tous gjorde en skrällvinst.
136,5 ggr pengarna. Stod på DNs första sida.
Hon sprang in en hel del men fick tyvärr avsluta sin karriär
pga vätska i kotorna. Var ett ganska stort sto.
Blev aldrig riktigt bra och fick efter några år avlivas.
 
Sv: Steves Friend xx

Kl. Jag hade en val f.-94 e. steve´s friend -iron duke som jag tog bort pga skada. Jättefin av mkt bra ridhästmodell runt 167 hög och rörde sig mkt bra. Tävlade inte med mig eftersom han var skadad mest hela tiden men hade nog kunnat bli en riktigt bra häst om han hållit. Han var däremot inte så bra som löphäst om jag förstår hans resultat rätt...
Han var väldigt känslig, nog en av de mest känsliga hästar jag nånsin haft, vet ej om det kom ifrån steve´s friend eller mödernet? Hade det gått hade jag gärna haft en exakt kopia av den hästen men ett sto istället! Kan inte lägga ut bild här nu men det finns bild på min hemsida för den som vill se.
 
Sv: Steves Friend xx

Har en boxgranne efter Steve's Friend, svart sto, ca 160, mycket söt häst (fantastiskt fint huvud). Dock verkligen inget vidare framställ och lågställd modell i nedförsbacke, rör sig inte heller bra. Hon är väldigt snäll och har inte speciellt mycket nerv, typiskt bra häst för ridning i skog och mark eller lättare träning. Har visst sprungit in en del pengar också under sin tid som galoppör (nu är den förstås vanlig ridhäst).
 
Sv: Steves Friend xx

Åh Lindale! Jag red Joke när hon var i träning o var med o träckte henne på Klampenborg när hon vann! Red o tränade även hennes helsyster Double Joke (född 93) samtidigt. Har bild på mig o Joke i vinnarcirkeln! :D Älskade denna lilla häst, pigg som attan kunde knappt få stopp på henne när hon var i hög kondition men snäll var hon. Min häst Boycott xx (född 93) är oxå efter Steve's Friend. Han e vacker som en dag o pigg som en lärka trots sina nu 20år :). Snäll o go som få men lite svårriden. Har skrämt iväg en del medryttare under åren ;).
 
Sv: Steves Friend xx

*kl*

Åhh, jag har haft en Steve's Friend flicka :love:
Bästa hästen någonsin!
Gick 120 hopp lekande lätt som 6 åring.
Hjärta och mod när det kom till hoppningen som jag sällan skådat!
Steve's Freind- Illum- Rockard var hon. Min tävlingshäst och älskling. Hon fick även 3 fina pojkar i avelsboxen men togs tyvärr bort för ett par år sedan då hon inte kunde bli dräcktig mer. Min högst önskan var att få ett sto efter henne att behålla...
Hennes första avkomma dog tyvärr i tarmvred 11månader gammal (e: QE)
Och sen har jag en 5 åring som är ute på foder (och ska säljas till den tjejen) som går som körhäst vilket han älskar och har talang för (e: sambesi) och sen har jag en 4 åring kvar e: Heartbeat
Båda dom två som finns i livet är så otroligt lika henne i temperamentet och sitt sätt så det nästan e skrämmande! Och vad jag har hört av andra med Steve's Friendare så är dom väldigt lika ( antagligen efter pappa då)
Hade han funnits i livet så hade jag utan tvekan gjort mig en sån till på nån av mina avelstanter :)

Någon som vet om det finns fryst på honom? :angel:
 
Sv: Steves Friend xx

Knappast eftersom fullblod som används i fullblodsaveln inte får gå på semin och det var ju främst inom den han användes och hans tod endast på naturlig betäckning.
 
Sv: Steves Friend xx

Sant... Tänkte inte så långt :angel:
Min hästs mamma bodde granne med Steve's Friend så hon är ju gjort naturligt.
Tänkte inte på det eftersom han var i hbl avlen också..

Men men, får väl leta efter en ny flicka efter honom sen ;)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 560
Senast: YlvaG
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: Myzan87
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 966
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp