Stetoskop till häst

Sv: Stetoskop till häst

Jag köpte mitt på internet, en sida med riktiga stetoskop för sjukvården. Det där tror jag är för bilar...;)

Ja, jag såg det :) Tänkte ändå att det kunde funka med den där tratten... Ogillar att handla på internet egentligen... Vilket köpte du och är du nöjd?

Jag hakar också på och undrar var man kan hitta ett bra stetoskop för hästar utan att det kostar en förmögenhet. Mitt vanliga "enkla" stetoskop har visat sig vara helt värdelöst till min svårpulsade häst..

Köpte ett budget för 200 kr. Funkar fint på min lättpulsade häst och sen använder jag mig mycket av pulsmätare vid ridning. På den andra svårpulsade(läs tjocka...) araben så funkar den bara det är tyst runt omkring annars måste brorsans dyrare variant till.

Pm:ar inköpsställe;)

Jag hakar också på och undrar var man kan hitta ett bra stetoskop för hästar utan att det kostar en förmögenhet. Mitt vanliga "enkla" stetoskop har visat sig vara helt värdelöst till min svårpulsade häst..

Jag kan i alla fall råda att INTE köpa Apotekets "skepps stetoskop" (ingen aning varför det hette skepps) helt värdelöst går inte att använda knappt på människa.

Köpte däremot ett billigt från ett företag som sålde bla fysik/kemi/biologi material till skolor över nätet (beställde kalkstickor därav att jag handlade därifrån) och det är hur bra som helst. Naturligtvis är det helt omärkt så ingen aning om märket skall leta i gömmorna och se om jag hittar vad företaget heter.

Har du varit på ditt Apotek och pratat med dem eller har du bara kollat deras hemsida? Jag köpte nämligen mitt från mitt Apotek men de fick beställa det, tog ett par dagar så hade de fått hem det. Var inte speciellt dyrt, ett par hundralappar eller nåt.

Det är nog olika jag var inne på två apotek o på båda såg de ut som fågelholkar o började prata om var läkarstudenter köpte sina stetoskop på nätet.

*kl* Mitt är köpt privat av okänt märke, det är bara enkelt o plastigt.

Jag har både jättebilligt och jättedyrt, och det billiga (no name, typ 200:-) funkar väldigt dåligt på häst.
Kan däremot tipsa om att söka efter ett stetoskop som heter Uppsala. Ligger på några hundralappar, men inte Littman-dyrt.
Ett toppenstetoskop i mellansegmentet!

Jag köpte ett dubbelt från runningbear. Blev inte dyrt.
Fanns dessutom i roliga färger.
// Linda

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 965
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 969
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 062
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 581
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023