Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan gå i skolan, gymnasiet.
Annars kan du söka försörjningsstöd hos soc.
men de kan besluta om de vill byta kön och i samband med det bli sterilisterade?
Det finns ett annat alternativ: folkhögskola.
Jag säger inte att 18-19 åringar är korkade, men de är alldeles för unga och oerfarna för att besluta om sterilisering.
jag är helt övertygad om att åldersgränsen är satt som den är, för att man har sett alldeles för många som ångrat sig några år senare - när rätt kille har gjort entré i ens liv
Så du menar att natten man fyller 18 år är magisk? Men inte när man fyller 25 år?
Det är en jäkla skillnad på vad en 25 åring upplevt i livet under sina 7 år efter 18 års dagen. Jobb, skola, kanske flytta, nya vänner, partner.
Jag vet dessutom en 14 åring som blev bevlijad ett könsbyte när h*n fyller 16 år. Hur det gått till? Massor av möten och prover som visar att det gått snett vid celldelningen!
Jag tycker att det låter väldigt märkligt att man får göra ett könsbyte from 18 år. Å andra sidan tror jag knappast att det i realiteten är många som gör ett könsbyte så tidigt, mig veterligen är det en lång process som tar några år.
Googlade könsbyte och enligt wikipedia måste man vara steril för att få att genomgå ett könsbyte. Rimligtvis borde detta medföra att många måste vänta tills de är 25 innan de kan göra ett könsbyte, för jag gissar att majoriteten inte är födda sterila.
Intressant om könsbyte: http://www.rfsu.se/kastrering_kan_bli_ett_krav_for_konsbyte.asp
det är kanske könsbytet som är det konstiga i sammanhanget, inte att man inte får sterilisera sig...
Ja, man måste sterilisera sig för att genomgå könsbyte, men man måste inte vänta tills man är 25 så vitt jag vet.
Googlade könsbyte och enligt wikipedia måste man vara steril för att få att genomgå ett könsbyte. Rimligtvis borde detta medföra att många måste vänta tills de är 25 innan de kan göra ett könsbyte, för jag gissar att majoriteten inte är födda sterila.
Så man får sterilisera sig innan man är 25 om man gör det för att man ska genomgå könsbyte? Eller hur menar du?
Blir så irriterad på de som tjurar ner sig och blir förbannade för dom inte får. Det lyser osäkerhet och omognad om er (gäller såklart även andra situationer) kan man inte acceptera ett "Nej du får vänta" har man inte funderat klart på vad man vill. Utan man är bara j*vligt envis och bara för man sagt en sak en gång förut så måste man hålla fast vid det.
Varför inte acceptera att socialstyrelsen gör ett avslag på ansökan och istället tänka över det och skicka in en ny ansökan?
De verkar som om vissa inte ens tänker ansöka, för de är ändå säkra på att de säger Nej, vad är det för inställning igentligen? Tycker ni det är ett moget tänkande?