Sv: Sterilisering?
Vid 18år är man myndig, och skall då ha rätt att bestämma över sin egen kropp. Jag avskyr det här förmyndarsamhället. Är man myndig när man är 18 så är man, punkt slut! Ingen skall bestämma över vad jag gör med min kropp eller inte. Folk får tamejfan ta ansvar för sig själva.
Jag håler helt med dej, är man myndig så ska man bestämma själv.
Problemet som jag ser det är, ska man forfarande bli myndig vid 18?
Vid 18 år är det ett fåtal som lever vuxenliv idag, de flesta är lika beroende av sina föräldrar som de har varit hela livet.
Föräldrar är idag försörjningsskyldiga för sina barn tills de har fyllt 21 eller gått ur gymnasiet.
När ska man anses vara vuxen?
Är det verkligen rätt att en 20 åring ska bo hos föräldrarna?
Är det rätt att en 20 åring tvingas flytta hem till mamma och pappa när de förlorar jobbet? Varför ses det som ok när det hade varit självklart att de fått hjälp av socialen om de var 25?
Jag är iallafall glad att ingen kom och sa till mej att att jag inte fick bestämma om jag ville ha barn eller inte när jag var 18, fy vad hemskt det hade varit
för egentligen, om man steriliserar sig så är man medveten om, man får t.om skriva på papper att man är medveten om att det inte är reversibelt och då har man gjort ett val som kommer att påverka förmågan till att få barn.
Om man får barn som 18 åring så är det ingen som säger att nej, du kan inte få barn nu, du måste vänta tills du är 25
för valet att vilja ha barn kommer också att påverka en person resten av livet.
Till pmm, jag valde att få barn flera år innan min artonårsdag, tyvärr dog det barnet
Men jag fick min son som var väl planerad 6 dagar innan jag fyllde 18 år.