Ja jag var inte förberedd, tänkte att det var samma rutiner som på kvinnokliniken. Tror det gjorde mig lite extra stressad när jag väl kom dit och fattade att det skiljde sig så mycket. Så det är nog bra att mentalt vara inställd på det. Man känner sig ju lite utsatt som patient och beroende på hur man funkar kanske man, som jag, har ett stort behov av att känna sig trygg genom att få ordentlig information och känna sig omhändertagen. Den informationen jag haft mest nytta av är sånt att läst mig till, både infopapper från vården, googlingar och härifrån.Det lär vara lite samma här. Det är ett annat ställe än sjukhuset, "samariterhemmet", dagskirugi. Och jag funderar också på hur jag ska göra med sambon... Det känns som att det är många frågor man inte vet svaren på. Samtidigt så känns det lite överdrivet att ringa och fråga massor. Men jag lär väl skicka hem honom antar jag.
Frusen lär jag med vara. Jag kan inte hålla värmen själv, förutom just när jag sover, av någon jättekonstig anledning, då är jag varm som en kamin (känns det som iaf). Men frusna människor tänker jag att de är vana vid, och i värsta fall får sambon ha full värme på i bilen + sätesvärme när han hämtar mig.
Men det är bra att vara mentalt förberedd på att det är såhär det kan gå till. Då är det lite lättare att hantera det om det händer tänker jag.
Frusenheten släppte för mig när jag vaknat till ordentligt och fått smörgås/dricka så innan jag åkte hem. Någon tipsade om mjuka kläder, det är ett bra tips.
Även om jag fortfarande har en ganska dålig känsla av själva sjukhusupplevelsen, så gick själva operationen bra och nu har jag börjat landa i den sköna känslan av att det är gjort. För vården är det förmodligen ett pyttelitet rutiningrepp men för en själv kan det ju vara en ganska stor grej.