Hade samma problem och tycker du ska kolla på postural träning. Jag vet inte exakt vad mitt problem var men det har hjälpt mig mycket.
Kiro rättade ett snett bäcken men det gjorde liksom ingen skillnad. Sjukgymnast gav mig övningar för diskbråck i brist på annat typ och massör var ljuvligt i en dag ungefär.
Jag har fortfarande massa spänningar till och från men jag kan släppa på dom själv hemma och det är skönt.
Tanken med kiropraktorn är ju att återställa normal funktion men om kroppen hela tiden går tillbaka till felaktiga mönster hjälper ju inte det. Man måste få kroppen att jobba på rätt sätt och inte behöva kompensera.

Jag hade ont i ryggen för att jag var så stel i baksidan, lår och rumpa. Men jag var stel där för att jag var så stel i framsidan låren. Och där var jag stel för att höfterna inte jobbade rätt. Och så har det nog varit i många år men jag har ändå fungerat och då är det liksom jämna plågor....

Jag borde googla på det!




Kroppen spänner ju sig pga stress och obalans (inte normal rörlighet o stabilitet) för att skydda. Ang obalans så att tvinga loss, träna loss o liknande funkar ju bara om kroppen hittar en neutral, avslappnad och stabil position efter det. Annars återkommer spänningarna direkt igen. För mig har en person som har grunden i feldenkrais hjälpt mest att lära mig hitta den avslappning som krävs för att utifrån det bli stabil och inte behöva spänna mig. Det tillsammans med en riktigt duktig fysioterapeut som också är guld på att hitta den avslappningen, stabiliteten och utifrån det de svaga/stela musklerna för att vidga spannet där jag är avspänd men stabil och tillräckligt stark.

Detta är något jag tänker på varje dag och stress gör automatiskt att jag bli sämre - går snabbare in i dåliga rörelsemönster och så är den onda spiralen igång.
 
Jag borde googla på det!




Kroppen spänner ju sig pga stress och obalans (inte normal rörlighet o stabilitet) för att skydda. Ang obalans så att tvinga loss, träna loss o liknande funkar ju bara om kroppen hittar en neutral, avslappnad och stabil position efter det. Annars återkommer spänningarna direkt igen. För mig har en person som har grunden i feldenkrais hjälpt mest att lära mig hitta den avspänning som krävs för att utifrån det bli stabil och inte behöva spänna mig. Det tillsammans med en riktigt duktig fysioterapeut som också är guld på att hitta den avslappningen, stabiliteten och utifrån det de svaga/stela musklerna för att vidga spannet där jag är avspänd men stabil och tillräckligt stark.

Detta är något jag tänker på varje dag och stress gör automatiskt att jag bli sämre - går snabbare in i dåliga rörelsemönster och så är den onda spiralen igång.
Precis så!
Jag googlade och hittade mycket bra men tyckte det var otroligt dyrt att gå till någon som håller på med detta.
Hittade istället en online träning som då inte blir individuellt utformad men fungerat super ändå och bara kostar någon hundralapp i månaden och det är det värt.
Stress är nog boven för mig med. Tycker inte jag är stressad men kroppen tycker annorlunda. Märkligt det där.
 
Precis så!
Jag googlade och hittade mycket bra men tyckte det var otroligt dyrt att gå till någon som håller på med detta.
Hittade istället en online träning som då inte blir individuellt utformad men fungerat super ändå och bara kostar någon hundralapp i månaden och det är det värt.
Stress är nog boven för mig med. Tycker inte jag är stressad men kroppen tycker annorlunda. Märkligt det där.
Tack! Jag hittade också en hel del intressant! Mycket bra tips!

tex måste jag säga gav mig en hel del bra tankar kring mig sits :idea:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 345
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 811
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp