Stegring!!

U

unspection

Denna tråd handlar nu om en liten ponny.
Förra året så började han kasta av alla som satte sig upp på honom,han har även kastat av ryttare i skritt (när ryttaren bara satt där och hade långa tyglar)
Han har även stegrat sig, ramlat omkull och höllt på att ramla på ryttaren.
Så nu har han stått i ett halvt år för ingen vill ta risken att sitta upp på "den farliga hästen"..
Hur kan det vara så att han börjat helt plötsligt? och hur ska man göra för att få honom sluta??

Någon som vet??

(det är inte min ponny det handlar om )

Sv: Stegring!!

Jag skulle börja med att kolla upp om hästen har ont någonstans.

Låter som om ponnyn har ont någonstans, jag skulle kolla upp den urdentligt

Kolla om han har ont, kolla sadeln, bettet (alla utrustning!)

Att hästen får stå för att ingen vågar rida låter lite... okunnigt? vad hände med att longera? tömköra? löshoppa? promenera?

Det har visat sig att han är trött på att bli riden i ridhus eftersom han har gått på ridskola ett långt tag och vill inte komma tillbaka till det.
Men i skogen går det bra att rida honom :D

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 074
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar