Stegräkning- vad är grejen? (Utbruten ur Störiga saker)

Catsu

Trådstartare
Att det pratas så mycket om hur många steg man gått per dag. Det säger inte mig ett skit? Steg varierar ju väldigt mycket i längd :confused:
Hur långt man gått tycker jag är ett mer rimligt sätt att mäta.
 
Att det pratas så mycket om hur många steg man gått per dag. Det säger inte mig ett skit? Steg varierar ju väldigt mycket i längd :confused:
Hur långt man gått tycker jag är ett mer rimligt sätt att mäta.
Fast de flesta går med oerhört förutsägbar medelsteglängd. Sen finns det väl ändå inte mycket poäng med att jämföra med andra?

Och nu funderar jag på om det faktiskt är längden eller antalet steg som bäst bestämmer arbetet man presterat. Borde inte antal steg vara bättre proportionellt ?
 
Att det pratas så mycket om hur många steg man gått per dag. Det säger inte mig ett skit? Steg varierar ju väldigt mycket i längd :confused:
Hur långt man gått tycker jag är ett mer rimligt sätt att mäta.
Det är lättare att mäta steg. Speciellt de små sträckorna som inte autotrackas med tex smart klocka. Stegen räknas hela tiden, även om man bara går mellan skrivbordet och kaffemaskinen.
 
Fast de flesta går med oerhört förutsägbar medelsteglängd. Sen finns det väl ändå inte mycket poäng med att jämföra med andra?

Och nu funderar jag på om det faktiskt är längden eller antalet steg som bäst bestämmer arbetet man presterat. Borde inte antal steg vara bättre proportionellt ?
Nej jag tycker inte heller att det känns som något som går att jämföra med andra?
Varför pratas det då så mycket om att idag har jag gått x antal steg? Jag fattar inte grejen.
 
Fast de flesta går med oerhört förutsägbar medelsteglängd. Sen finns det väl ändå inte mycket poäng med att jämföra med andra?

Och nu funderar jag på om det faktiskt är längden eller antalet steg som bäst bestämmer arbetet man presterat. Borde inte antal steg vara bättre proportionellt ?
Borde inte hur snabbt man går vara relevant?
Om jag går femtontusen steg på fem timmar eller tio timmar blir det väl en stor skillnad?
 
Att det pratas så mycket om hur många steg man gått per dag. Det säger inte mig ett skit? Steg varierar ju väldigt mycket i längd :confused:
Hur långt man gått tycker jag är ett mer rimligt sätt att mäta.
Längden på pro,emaden är väl ett uselt mått?
Den som är 1,98 som min bekant, kommer ju längre i varje steg än jag som är kort. Ett "normalsteg" är olika långt för varje person. Men ansträngnngen är väl ungefär densamma per steg?
 
Längden på pro,emaden är väl ett uselt mått?
Den som är 1,98 som min bekant, kommer ju längre i varje steg än jag som är kort. Ett "normalsteg" är olika långt för varje person. Men ansträngnngen är väl ungefär densamma per steg?
Det är möjligt men jag har nog fastnat i att jag inte förstår grejen med att mäta steg?
 
Kul grej? Påverkad av den japanska kampanjen för stegräknare om att man ska gå 10000 steg om dagen?

För mig handlar det om att det är lite kul. Har en app som ger poäng för varje tusen steg, det är lite kul.
Okej. Det är nog bara jag som inte ser det roliga i det :o
 
Påtal om steg räkning så skulle jag vara helt värde lös i en steg räknings tävling 😂 Om det är en BRA dag så kanske jag tar 5-10 steg eller nånting. På hela dagen alltså 😂
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 361
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 974
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 859
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 209
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp