stegräknare på hunden

L

Lazy1

Är det nån som har testat sin stegräknare på hunden?
Funkar det tror ni?
Jag tror att jag ska testa för skoj skull idag.

Ja jag vet att jag är knäpp men det gör inget.:D

Sv: stegräknare på hunden

Lazy1 skrev:
Är det nån som har testat sin stegräknare på hunden?
Funkar det tror ni?
Jag tror att jag ska testa för skoj skull idag.

Ja jag vet att jag är knäpp men det gör inget.:D

till vilken nytta?

jag har inte förstått mig på dessa stegräknare

vad går det ut på?

Bara skoj.
Man ser ju hur långt man har gått och känner hur nyttig man är som orkar en bit längre ibland.Jag räknar inte kalorier eller viktnergång utan enbart längd på promenaden.

Skulle gissa att det är mer en tjejgrej det här med stegräknare.
Och jag har alltid en massa konstigheter för mig så det här är en av dom jag delar med mig av.:banana:

Har hundar tillräckligt regelbundet gung, så att säga, i stegen för att den ska kunna räkna ordentligt då?

Jag kom på idén vid fyratiden i morse vid ett ögonblick av vakenhet. Dessutom är jag inte i form att röra mig nån längre sträcka idag på ett tag:crazy: väldigt törstig. Så vi får se resultatet senare.:D

JAg har också funderat på det men frågan är vart man fäster den :p

Sen så vet jag inte om stegräknaren kan räkna hundens steg, människans gång är ju mer "klampande" än hundens som är mer flygande.

Min hund småstudsar i sitt travande så jag tänkte fästa den i halsbandet eller på selen kanske. Ska testa imorgon.:cool:

Har också funderat på detta då jag har införskaffat en för att veta hur långa promenader jag egentligen går. Den mäter km också ska jag tillägga. Tänkte också prova den på hunden för att se hur mycket längre den går än vad jag gör på samma sträcka. Jag springer ju knappast kors och tvärs när jag går..:o ! Får väl återkomma med resultat när jag testat.

Måste köpa en ny för den jag testade med funkade inte(130 steg på 20m tror inte det). Jag skriver uppdatering när jag inskaffat en bättre modell.

(jag och mina underliga ideér):D

Fungerar inte, kan jag säga. Hundar tar inte så regelbundna kliv, så resultatet skulle inte bli korrekt.

Näe, va synd! Det skulle va kul å testa på både hästen å hunden. Kolla hur mkt längre Gabbi springer gentemot sträckan vi rider:)

med andra ord sparar jag lite stålar på att strunta i att köpa ny räknare.:smirk:

Jaja men vad är en bal på slottet??

Min stegräknare funkade inte alls på hunden tyvärr.... Så där sket det sig!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 371
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 692
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 628
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar