Steget från MsvB till MsvA?

B

Blackee

Har en fråga till er bukefalister.
När tycker ni att en ryttare och ponny är redo för Msv A om ekipaget(varken inviduellt eller enskilt) inte hoppat MsvA innan men har placering och 0/0 i nat MsvB? Ponnyn i sig stannar "aldrig".
Hur länge tycker du att man ska stanna i MsvB innan man kliver upp ett steg?
Vet att det är en jättesvår och inviduell fråga, men är väldigt tacksam för svar:)

Sv: Steget från MsvB till MsvA?

när man känner sig klar, när MSVB känns säkert och relativt enkelt. Det gäller väl egentligen alltid när man ska upp en klass, man ska träna på den nivån hemma och tycka det går bra och klassen innan ska kännas bra.

Går ponnyn bra i MSVB är det väl ingenting som hindrar från att gå upp i MSVA.
Ekipaget måste känna sej redo.

Hej!

Jag brukar ha som "regel" när jag går upp i klasserna att jag först oich främst ska känna mig säker på den nya höjden samt ha hoppat absolut minst fyra felfria på den gammla gärna på rad. Att hoppa felfritt oavsett om det är placering eller inte på tävling brukar få mig att känna mig säker. Hoppas det går br i MSV A och lycka till!

Det där med 20 poäng har jag:banana:
Har startat 5 MsvB iår, två 0/0 och resten med en rivning i varje(inga stora rivningar eller tvekan i huvudtaget).

Om allting utvecklas så som nu så har jag som mål att starta MsvA nästa termin, ungefär maj.
Allting känns verkligen jättebra och rätt lätt men man vill ju inte sabba förtroendet på ponnyn genom att gå upp i klasser för snabbt.

Tack för alla svar!!!!:)

Liknande trådar

Fälttävlan Är en D-ponny ryttare som är 14 men fyller 15 i år [24 december], har två D-ponnyer som jag tävlar i hoppning med [banhoppning] är...
2
Svar
27
· Visningar
2 242
Senast: Buck
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: zoowie
·
L
Träning fysiskt.. vet inte om tråden hamnar rätt nu men känner att jag bara behöver skriva av mig lite och kanske få några råd av kloka...
Svar
16
· Visningar
1 719
Senast: Kika
·
S
Hoppning Jag har en B-ponny som är 8 år. Förra året hade jag en duktig ryttare som tävlade honom t o m LB i hoppning och hon tog placering i så...
Svar
4
· Visningar
1 465
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg