Stearin på betong

Crossline

Trådstartare
Hur får man bort stearinfläckar från betong?
Googlat och provat kemisk ren bensin, men fläcken är kvar.

Strykjärn och smörgåspapper kan funka.
Det får nog tyvärr inte bort fettfläcken som blivit kvar. Vi har en bänkskiva i betong som fått fläckar av alla möjlig slag och provat det mest, men fått kapitulera inför att betong är ett poröst material och att patina har sin charm...

Något vi haft viss effekt av på en del fläckar har dock varit att först lägga på bakpulver och låta det ligga. Det kan absorbera en del. Sen fick vi bort ytterligare lite med hjälp av vitvinsvinäger och diskmedel, men jag kommer inte ihåg exakt hur, utan det får du prova att googla.

Det får nog tyvärr inte bort fettfläcken som blivit kvar. Vi har en bänkskiva i betong som fått fläckar av alla möjlig slag och provat det mest, men fått kapitulera inför att betong är ett poröst material och att patina har sin charm...

Något vi haft viss effekt av på en del fläckar har dock varit att först lägga på bakpulver och låta det ligga. Det kan absorbera en del. Sen fick vi bort ytterligare lite med hjälp av vitvinsvinäger och diskmedel, men jag kommer inte ihåg exakt hur, utan det får du prova att googla.
Det är ju just fettet som sugs upp av smörgåspappret. Kostar ett ark smörgåspapper att prova.

Liknande trådar

Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Nota
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 121
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
964
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka