Jag har ju en rätt stor fot i hoppcirkusen också och jag kan berätta att det gnälls FRISKT på hopptävlingar också men man hör ju sällan någon väsa att man ska hjälpa till eller göra egen tävling för det. Jag tycker det är en rätt trist attityd inom ft att så fort, oavsett vad kritiken handlar om, ngn säger nåt så är vederbörande gnällig, otacksam o kan fixa egen tävling. Det KAN ju vara så att ryttarna kanske är på många olika tävlingar o kan jämföra...i vår värld är vissa enormt duktiga på att skydda o ta hand om arrangörerna men de betalande kunderna ska vara tacksamma för att det ens blir tävling?? Jag är övertygad om att det kostar lika mycket att engagera en bra banbyggare som en sämre men den bättre generar ovärderlig goodwill för arrangören.
Eftersom min klubb inte har nån anläggning kan jag inte göra en egen fälttävlan men jag har rätt stor erfarenhet av hur man får nöjda kunder genom vår lilla hopptävling Champion of the Youngsters med ca 1300 starter på 5 dgr. Det går naturligtvis inte att jämföra med en fälttävlans mer komplicerade arrangemang men kundnyttan är ju densamma.
Som ft ryttare kan man ju nästan inte göra som hoppryttarna gör, dvs skippar en dålig tävling, utan istället hoppas man ju att kritiken går fram o tas konstruktivt. Och ja, jag brukar framföra den till arrangörerna, gjorde det senast i söndags ang tidsfel då jag först sa att tävlingarna var jättefina men tidtagningen borde kollas över. Har svårt att tro att det uttalandet tas som gnäll och gör det det då får man nog fundera en sväng till.
Och ja, självklart hjälper jag till på andra arrangörers ft, senast på ft veckan.