Tyvärr, vi får inte ihop det.Men nej, verkar ju vara en superfin tävlingsplats!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr, vi får inte ihop det.Men nej, verkar ju vara en superfin tävlingsplats!
Nej vad tråkigt Örebro är en av tävlingsplatserna och terrängbanorna jag gillar bäst!Jag får väl svara för Örebros räkning.
Organisationen var inte ny, så vi kan tyvärr inte "försvara" oss på det sättet.
Det som hände är beklagligt, men vi kan ju tyvärr inte ha det ogjort.
Vårt datasystem gjorde så att vi såg resultaten, men vi fick inte ut det online.
Jag såg dessvärre inte så mycket banhoppning, men uppfattade att tidsfelen hade korrigerats efter hand.
Vi får väl hoppas att våran kaotiska tävling gör att andra arrangörer har bättre framförhållning än vad vi hade.
Det var med största sannolikhet våran sista fälttävlan, så vi hoppas att det kan komma nya arrangörer i Mellansverige.
Personligen valde jag bort den pga internationell och på så många dagar, antar att jag inte är den enda som resonerar så.Fälttävlan kommer snart dö ut.. Typ sammanlagt 30 starter eller nått i Segersjö nästa helg?
Är inte alls konstigt att arrangörer inte orkar! massa ryttare/medföljare/team/tränare som bara gnäller. Är det inte starttider är det banor, underlag, mat, ryttarmeddelsnden etc etc etc. Jättetråkigt att Örebro lägger ner men jag förstår dom. Som sagt välkommen till den nya eran: enbart proffstävlingsplatser i Sverige som kommer ta betalt kring 7000 SEK för en start. I år har det varit för mkt gnäll. Är du inte nöjd med underlag, terrängens svårighet etc stryk dig. Och gör en bättre tävling själv, dvs hjälp till.
Personligen valde jag bort den pga internationell och på så många dagar, antar att jag inte är den enda som resonerar så.
Är inte alls konstigt att arrangörer inte orkar! massa ryttare/medföljare/team/tränare som bara gnäller. Är det inte starttider är det banor, underlag, mat, ryttarmeddelsnden etc etc etc. Jättetråkigt att Örebro lägger ner men jag förstår dom. Som sagt välkommen till den nya eran: enbart proffstävlingsplatser i Sverige som kommer ta betalt kring 7000 SEK för en start. I år har det varit för mkt gnäll. Är du inte nöjd med underlag, terrängens svårighet etc stryk dig. Och gör en bättre tävling själv, dvs hjälp till.
Personligen valde jag bort den pga internationell och på så många dagar, antar att jag inte är den enda som resonerar så.
Om arrangörerna tog på sig ansvaret (vilket ju Örebro t.ex gjorde direkt här i tråden för misstaget hos dem) istället för offerkoftan skull det nog se helt annorlunda ut. Hela den här "gör något själva då om det inte passar attityden" känns ganska så tröttsam och bevisar iallafall för mig att man nog inte riktigt greppat det här med att ryttare är betalande kunder hos tävlingsarrangörerna (du själv?) och inte tvärtom!Är inte alls konstigt att arrangörer inte orkar! massa ryttare/medföljare/team/tränare som bara gnäller. Är det inte starttider är det banor, underlag, mat, ryttarmeddelsnden etc etc etc. Jättetråkigt att Örebro lägger ner men jag förstår dom. Som sagt välkommen till den nya eran: enbart proffstävlingsplatser i Sverige som kommer ta betalt kring 7000 SEK för en start. I år har det varit för mkt gnäll. Är du inte nöjd med underlag, terrängens svårighet etc stryk dig. Och gör en bättre tävling själv, dvs hjälp till.
Offerkofta? Ge dig. Det finns gnällspikar i sporten. Det finns även berättigad kritik men hur man framför den är viktigt, iaf om man vill att sporten ska finnas kvar i Sverige.
Fälttävlan kommer snart dö ut.. Typ sammanlagt 30 starter eller nått i Segersjö nästa helg?
Fast många som ridit Hovdala och/eller ska åka på NM/EM kanske tycker det blir för tätt? och nationell 1* finns det ju helgen efter i både Flyinge och Hermanstorp och helgen innan i Åkerbo och Gärds.
För oss skåningar är det dessutom jättelångt bort. Är det fortfarande obligatorisk uppstallning?
Jag skrev ju det att det är för tättinpå hovdala.. Dock hade jag ju hellre ridit segersjö med chans att vinna 80.000 i 2* än att kuska iväg till Norge. Fast då krävs ju att man ridit någon deltävling. För tätt inpå EM är det ju dock inte, är ju 3 veckor emellan. Nä precis man väljer ju dom nationella eftersom det är för dyrt, det var poängen i hela mitt förra inlägg. Det kommer bli ett problem för arrangörerna av dessa tävlingar framöver, hur ska dom få ihop det liksom?
Ja, det tillkom senare, började skriva svar igår men fick visst aldrig skickat. Första inlägget skrev du ju att sporten skulle dö ut, menade bara att det finns ju ganska många som tävlar ändå, men "för många" tävlingar. Svårt det där, är ju bra att det finns mycket att välja på men de som finns måste ju få starter.