Bukefalos 28 år!

Starttider

Ja men jag kan ju inte veta att du bara läste hälften av det jag skrev :D

Dom nationella har inga problem att få starter, det är ju dom större tävlingarna jag tänker på! Det är ju väldigt dyrt att anordna internationella och många ryttare som vanligtvis bara rider nationellt tror jag tycker det blir för dyrt och helt ärligt står ju faktiskt dom för större delen av starterna i landet.

Ja, det är ju ett rätt stort steg om man ändå inte satsar och det finns nationella. Att göra ny grundvaccination, fei-registrering på på både ryttare och häst, läsa in nya regler, och att själva tävlingen kostar mer.
 
Offerkofta? Ge dig. Det finns gnällspikar i sporten. Det finns även berättigad kritik men hur man framför den är viktigt, iaf om man vill att sporten ska finnas kvar i Sverige.
Ja det finns gnällspikar MEN det finns också arrangörer som ser all kritik som gnäll och struntar i att göra något åt det. Ryttare som vågar uttrycka något sätts i ett gnällfack och TD utser bara kompisar som ryttarrepresentanter, om man utser någon. Även en arrangör är ansvarig för hur man tolkar kritiken, det är inte bara den som framför den som har ansvar. Vi har inte högt i tak, det är inte tillåtet med diskussioner.
 
  • Gilla
Reactions: fio
Jag har ju en rätt stor fot i hoppcirkusen också och jag kan berätta att det gnälls FRISKT på hopptävlingar också men man hör ju sällan någon väsa att man ska hjälpa till eller göra egen tävling för det. Jag tycker det är en rätt trist attityd inom ft att så fort, oavsett vad kritiken handlar om, ngn säger nåt så är vederbörande gnällig, otacksam o kan fixa egen tävling. Det KAN ju vara så att ryttarna kanske är på många olika tävlingar o kan jämföra...i vår värld är vissa enormt duktiga på att skydda o ta hand om arrangörerna men de betalande kunderna ska vara tacksamma för att det ens blir tävling?? Jag är övertygad om att det kostar lika mycket att engagera en bra banbyggare som en sämre men den bättre generar ovärderlig goodwill för arrangören.

Eftersom min klubb inte har nån anläggning kan jag inte göra en egen fälttävlan men jag har rätt stor erfarenhet av hur man får nöjda kunder genom vår lilla hopptävling Champion of the Youngsters med ca 1300 starter på 5 dgr. Det går naturligtvis inte att jämföra med en fälttävlans mer komplicerade arrangemang men kundnyttan är ju densamma.
Som ft ryttare kan man ju nästan inte göra som hoppryttarna gör, dvs skippar en dålig tävling, utan istället hoppas man ju att kritiken går fram o tas konstruktivt. Och ja, jag brukar framföra den till arrangörerna, gjorde det senast i söndags ang tidsfel då jag först sa att tävlingarna var jättefina men tidtagningen borde kollas över. Har svårt att tro att det uttalandet tas som gnäll och gör det det då får man nog fundera en sväng till.

Och ja, självklart hjälper jag till på andra arrangörers ft, senast på ft veckan.
Oj så roligt för dig, stor tävling det
 
Tycks inte kunna göra mig förstådd. Klart tävlingarna ska vara ok för både tävlande och medföljare. Och för arrangörer. Vad jag försökte belysa är att OM man knäcker de ideella krafterna finns det bara proffs arr tävlingar kvar med prislapp typ 5-7 tusen SEK.
 
Tycks inte kunna göra mig förstådd. Klart tävlingarna ska vara ok för både tävlande och medföljare. Och för arrangörer. Vad jag försökte belysa är att OM man knäcker de ideella krafterna finns det bara proffs arr tävlingar kvar med prislapp typ 5-7 tusen SEK.

Jag håller med om att du inte gör dig förstådd för det är väldigt luddigt. Hur menar du knäcka de ideella? Banbyggarna, TD, ÖD jobbar ju sällan ideellt? Det är ju ändå DÄR de största problemen har varit. Tror dom flesta har gott överseende med andra saker som kanske inte funkar fullt ut på vanliga tävlingar men just banbygge och underlag är en ganska stor del av hästens framtid och utbildning. Vi som är hyfsat rutinerade klarar ju oss bättre men det blir rent taskigt ibland för dom som inte vet bättre och då kommer hästarna i kläm och det gillar inte jag.
 

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 547
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 248
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 761
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 189
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp