Startförbud?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Zandora
  • Startdatum Startdatum
Sv: Startförbud?

Fick just ett otroligt underhållande samtal från en av köparna då ägaren inte har bestämt sig ännu om vem hästen ska säljas till.
Tror inte att denna person har hört talas om tryck/-yttrandefriheten!
Sen ha ja inte nämnt någons namn heller.
Ja hoppas innerligt att hästen åker lååångt härifrån! Han är värd bättre.
Och ja struntar fullkomligt i vad andra säger, alla har sina rättigheter!
Gud så löjligt säger ja bara!

Hästen har inte startförbud! Men under tiden han är utlånad - får brukaren ej starta honom i trav eller monté enligt skrivet papper, som gäller under tiden då hästen är utlånad till brukaren. Så nu vet alla det! Slut tjafsat.

Varför står "du" som tränare kvar då ?? Vill du att nån ska sätta igång honom gratis ? Det verkar som så.

Taskigt mot tjejen som gillar din häst....

de är just därför ja vill kolla upp de här innan ja ger mig in i leken!
finns ju dom som bara vill tjäna pengar..
sen kommer de å går hästar hos henne hela tiden..
klart man blir lite fundersam...

Vill be om ursäkt till ägaren för att jag ANTOG nåt som ja inte hade större vetskap om.

Trist som fasiken, men förstår dig att du tröttnat på historien. Vore jag som du skulle jag skaffa mig en ny kompis och framförallt ALDRIG ta en foderhäst vars ägare påstår sig fortfarande träna hästen (om så bara på pappret). Vet inte vad STC skulle anse, men i mina ögon har inte "tränaren" tränat hästen under den tid den stått hos dig, och vad jag vet ska man ta bort häst från träningslistan om/ när man inte tränar den längre..... Men det är kanske så man ska göra.... Ta en häst i träning, låna ut den och låta någon annan göra jobbet och sedan sälja den dyrt.

Trist som fasiken, men förstår dig att du tröttnat på historien. Vore jag som du skulle jag skaffa mig en ny kompis och framförallt ALDRIG ta en foderhäst vars ägare påstår sig fortfarande träna hästen (om så bara på pappret). Vet inte vad STC skulle anse, men i mina ögon har inte "tränaren" tränat hästen under den tid den stått hos dig, och vad jag vet ska man ta bort häst från träningslistan om/ när man inte tränar den längre..... Men det är kanske så man ska göra.... Ta en häst i träning, låna ut den och låta någon annan göra jobbet och sedan sälja den dyrt.

Jo...just nu vill ja bara glömma...
Ja kommer definitivt inte att ha en medryttarhäst/foderhäst igen.
Nästa häst ska bli min egen!
Men nåt ja undrar över är hur ni kan se att hästen är på "träning" fortfarande? Och vad gör de för skillnad?

Om du går in på din häst på STC (direktlänk http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=426540) ser du att ägaren står som tränare. Vet STC om att hon inte har hästen hemma? Efter vad jag fattat ska tränaren ha hästen under sitt ansvar, och står den någon annanstans än hos tränaren så kan den ju inte anses vara i hennes träning.

Martha frågade "Brunte Lyx": Varför står "du" som tränare kvar då ?? Vill du att nån ska sätta igång honom gratis ? Det verkar som så.

Håller helt och hållet med att frågan är befogad! "Brunte Lyx" svarade att: Hon har ingen licens

För det 1:a hästen måste inte stå på en tränare hela tiden (och varför skulle den när tränaren INTE tränat den utan tjejen?)

För det 2:a är det ett jävla sätt att utnyttja av tränaren att utnyttja folk!

"Brunte Lyx" skrev: Men under tiden han är utlånad - får brukaren ej starta honom i trav eller monté enligt skrivet papper, som gäller under tiden då hästen är utlånad till brukaren.

Bra att det finns papper skrivna, men vad säger STC om denna tränares träningsmetoder ?????????

Faller inte detta under § oriktiga uppgifter ??

Om du går in på din häst på STC (direktlänk http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=426540) ser du att ägaren står som tränare. Vet STC om att hon inte har hästen hemma? Efter vad jag fattat ska tränaren ha hästen under sitt ansvar, och står den någon annanstans än hos tränaren så kan den ju inte anses vara i hennes träning.

Martha frågade "Brunte Lyx": Varför står "du" som tränare kvar då ?? Vill du att nån ska sätta igång honom gratis ? Det verkar som så.

Håller helt och hållet med att frågan är befogad! "Brunte Lyx" svarade att: Hon har ingen licens

För det 1:a hästen måste inte stå på en tränare hela tiden (och varför skulle den när tränaren INTE tränat den utan tjejen?)

För det 2:a är det ett jävla sätt att utnyttja av tränaren att utnyttja folk!

"Brunte Lyx" skrev: Men under tiden han är utlånad - får brukaren ej starta honom i trav eller monté enligt skrivet papper, som gäller under tiden då hästen är utlånad till brukaren.

Bra att det finns papper skrivna, men vad säger STC om denna tränares träningsmetoder ?????????

Faller inte detta under § oriktiga uppgifter ??

Oj...ja alltså, ja har ingen aning om nånting då de gäller trav. :confused:
Ville inte att sånt här skulle komma upp, ville bara veta mer om vad ja skulle ge mig in på om ja köpte hästen.

Gud va ja hatar sånt här.. Har fasiken inte ens fått i mig nå mat under dagen pga detta. Känns som man borde sjukskriva sig från jobbet imorn.. Gud så trist de här slutade..:crazy:

Jag vet ingenting om trav heller men av vad jag har lärt mig nu är att prata med hästägaren innan man hänger ut han eller hon på nätet ! kan inte han,hon svara så är junätet ett alternativ .
Den här historien är det ju ingen av oss som är på nätet som vet något om så hur kan nån dömma. Synd att Hästägaren inte vill hänga ut brukaren så vi fick kolla henne också då kan ni ju dömma henne också om hon har gjort allting som en hästägare/brukare ska göra eller inte göra! Synd om er som är snabb att DÖMMA och Kasta skit på andra

Jag vet ingenting om trav heller men av vad jag har lärt mig nu är att prata med hästägaren innan man hänger ut han eller hon på nätet ! kan inte han,hon svara så är junätet ett alternativ .
Den här historien är det ju ingen av oss som är på nätet som vet något om så hur kan nån dömma. Synd att Hästägaren inte vill hänga ut brukaren så vi fick kolla henne också då kan ni ju dömma henne också om hon har gjort allting som en hästägare/brukare ska göra eller inte göra! Synd om er som är snabb att DÖMMA och Kasta skit på andra

jaså du hittade som ny på buke denhär tråden..märkligt:angel:

Döma stavas med ETT M ....:D

Vi dömer ingen, tycke bara det är konstigt att "ägaren" står som tränare på hästen om den är ute på fodervärdsavtal

Nu är det nya Troll i skogen... Konstigt att det händer så fort det hettar till lite....

Brukaren kan väl inte DÖMMAS (hihi) för att tränaren brustit i sitt ansvar som tränare eller hur

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 838
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 062
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Fick en liten fundering i dag. :p Jag och stallkompisen satt i dag på väg till tävling och diskuterade hennes häst,då hon har väldigt...
2
Svar
26
· Visningar
2 946
Senast: skuggi
·
Ekonomi & Juridik Jag har nu haft hem en valack på prov i snart två veckor, och vi skrev kontrakt om att hästen fick återlämnas och hela betalningen...
Svar
7
· Visningar
2 145
Senast: Zephira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2