Startfälttävlan?

dreampower

Trådstartare
Efter en riktigt kass terrängträning så känner jag att jag skulle vilja ut och bara ha roligt och en startfälttävlan vore ju alldeles ypperligt. Men jag hittar inte en enda i år? Någon som vet?

Sv: Startfälttävlan?

Men tusan, vi var ju på en idag och tittade, i Baståsen. Surahammar/Västerås hyfsat nära om det säger dig nåt. Men var ju inte mycket till hjälp iof nu när den redan varit... :(

Den på Baståsen fanns iaf med i tdb så prova att söka på fälttävlan på klubbnivå där.

Vi var också där. Var helt ok för en ponny men jag kan tycka att det var lite väl svängigt o besvärligt för en stor häst. Svårt att få nåt flyt o få bra galopp.

Klickade på din länk o kom till deras hemsida...ingenstans står det VAR detta ställe ligger? Nu gissar jag på Örebro med tanke på efternamnet på personen där men det kan ju lika gärna ligga i Övre Norrland!:) Skriv gärna vilken stad det handlar om så vet alla i tråden om det är intressant för dom eller ej...

Jag har själv letat info och jag TROR att det ligger i närheten av Heby då det är där hon håller sina inomhusträningar på vintern.....

Fast personen verkar bo i Borås, och telefonnumret går till ett företag i Borås, så jag gissar på Boråstrakten. Dessutom undrar jag om inte den där sidan är ett år gammal. P&C på en måndag låter udda även i juni, och samma med helgkurser som går lördag-måndag.

Hahahaha vilket mysterium :p

Vart ligger detta ställe som hade en Pay and cross för ett år sedan :sneaky:

Snacka om desperata hahaha..

Jag var ju på en pay and cross i maj men tyvärr skulle dom inte ha några fler :mad: Blir ju betydligt billigare än att rida stilterräng och betydligt billigare för arrangören att anordna.. man kan tycka att dom som har en bana som ändå är uppe kunde köra lite fler.. det behövs ju inte mycket folk..

För ett par tre år sen fanns det pay&cross lite här och var, tyckte jag, men då hade jag trasiga hästar. Nu när jag har två hästar som skulle kunna gå åtminstone en snäll och låg terrängbana har alla arrangörer tröttnat, eller nåt. *sniff* Och banor finns det i närheten, en hel drös, det är arrangörer som fattas.

Dom har en pay and cross 9 juli i samband med sugar cup... fast bara på 60 och 80 cm.. Plönninge hade iallafall 90 cm när jag var där :sneaky:

Problemet är att folk inte rider terräng här i halland.. det skulle nog löna sig mer i skåne :D

Ja och blir det inga tillfällen att få in ny så blir det inte fler :(

Sugar Cup var ju inte stort i början men nu är det helt sanslöst här nere! Sista "grundomgången" och hur många minibarn som helst som rider riktigt bra!

Jag tror faktiskt det är många som mig (:D) som mer än gärna åkt på typ 70-80 P&C. Sådant folk som rider P&J!

Vill också! Har kollat Hermanstorp flera ggr om de inte ska ha ngt.
Sen är det väl Hajjerna att hoppas på, de brukar komma igång framåt sommaren.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
865
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Att inte vilja besöka läkare i "onödan"? Jag verkligen hatar att gå till läkare. De gånger jag har besökt läkare är det när jag varit...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 429
Senast: Sassy
·
Kultur Jag är rätt säker på att jag inte är den enda på forumet som skriver eller har drömmar om att en dag få ner den där romanen eller...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
5 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka